به گزارش هنرآنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی معاون‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی عصر  روز گذشته یکشنبه 17 بهمن به همراه سیدمجید پوراحمدی، مشاور وزیر و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر و شیخ علی ظاهر رئیس موسسه الرسالات لبنان در منزل جمال شورجه کارگردان سینمای انقلاب و دفاع مقدس حضور یافتند.

رئیس سازمان سینمایی کشور در این دیدار جویای حال این سینماگر قدیمی شد و در جریان روند درمانی وی قرار گرفت. خزاعی در این دیدار برای فیلمساز ارزشمند سینمای ایران آرزوی عافیت و شفای عاجل کرد و برای هرگونه کمک به تسریع روند درمان او اعلام آمادگی و ،اظهار امیدواری کرد اقای شورجه بتواند با بازیابی سلامت جسمیش باردیگر به پشت دوربین فیلمسازی برگردد.وی همچنین، پیگیر آخرین ساخته وی در الجزایر شد.

خزاعی با اشاره به شخصیت ممتاز و وارسته شورجه به عنوان یک هنرمند و سینماگر انقلابی خاطرنشان کرد: فارغ از کارنامه درخشان سینمایی، آقای شورجه انسانی والا و برای بسیاری مرجع و شخصیتی مثال زدنی است و می توان از وی به عنوان نمونه یک سینماگر و کارگردان با دانش و متعهد و انقلابی نام برد- هنرمندی که همواره پای باورها، اخلاق و اصولش ایستاده است.

شورجه کارگردان سینمای ایران با تولید آثار بسیاری در ژانر دفاع مقدس و حضور مداوم در ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر مورد تکریم سینماگران، کارشناسان و منتقدان بسیاری است. او چندی پیش عمل جراحی را از سر گذراند و اکنون دوران نقاهت را سپری می‌کند. 

فیلم های سینمایی «باشگاه سری»، «حماسه مجنون»،  «سی و سه روز » از جمله آثار وی هستند و آخرین ساخته شورجه کارگردانی فیلم سینمایی «احمد بای» قاری و مبارز انقلابی کشور الجزایر است.