گروه سینمایی هنرآنلاین : خزاعی در پاسخ به سوال هنرآنلاین درباره اینکه چرا نشست خبری برای جشنواره چهلم برگزار نشده است، گفت: دلیل برگزار نشدن نشست خبری ابتلای دبیر جشنواره به کروناست و هر وقت بهبود پیدا کنند، آقای عشیری هماهنگی‌های نشست را انجام می‌دهد. 

وی ادامه داد: واقعا کرونا دست ما نیست و خیلی از دوستان گرفتند. پیش‌بینی ما این بود که مدت کرونای ایشان ۵ روز تا نهایت یک هفته باشد، چون گفته می‌شد طول دوره امیکرون این میزان است. ما روز ششم بیماری از ایشان تست گرفتیم، ولی باز هم مثبت بود. فکر کنم ایشان تا شنبه دوران نقاهت خود را بگذرانند و نهایت تا یکشنبه به جشنواره برگردند. 

خزاعی همچنین بیان کرد: در این مدت برای رسیدگی به کارهای جشنواره از آقای محمد حمیدی‌مقدم کمک گرفتیم که ایشان هم باتوجه به کارهای مرکز گسترش نمی‌توانست به صورت شبانه‌روزی در جشنواره حضور داشته باشد. 

رییس سازمان سینمایی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره انتقادات نسبت ظرفیت سالن سینماهای مردمی توضیح داد: برای سینماهای مردمی در حال حاضر بیشتر از ۵۰ درصد ظرفیت در نظر گرفته نشده است، در واقع ترس از کرونا سبب شد مردم استقبال نکنند. هرچند مردم بلیت‌ها را خریده‌اند اما تنها برای حضور در یکسری از فیلم‌ها به سینما می‌آیند که آن هم بیشتر از یک یا ۲ فیلم نیست.

وی ادامه داد: قبل از شروع جشنواره ظرفیت سینماها صددرصد بود. اما دفتر جشنواره براساس تمهیداتی تصمیم گرفت در صورت بوجود آمدن اتفاقی ظرفیت‌ها را تغییر دهد.