گروه سینمایی هنرآنلاین: فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر یکی از آثار حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر است. این فیلم بخشی از زندگی شهید مهدی باکری را تصویر می‌کند و قرار است به زودی سریال آن نیز از تلویزیون پخش شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: مهدی باکری، فرمانده لشگر ۳۱ عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد علی‌رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حال بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد...

روح‌الله زمانی (بازیگر سینما و تلویزیون) که با این فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درباره این اثر گفت: در فیلم «موقعیت مهدی» ایفاگر نقش خسرو ملازاده هستم که در نوجوانی برای دفاع از خاک ایران به جنگ می‌رود. او یک جانباز تبریزی بوده که شکر خدا هنوز در قید حیات است. چون ایشان در زمان جنگ همسن الان من بوده است، این موضوع سبب شد تا بتوانم به نقش نزدیک شوم و آن را به نمایش بگذارم.  

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا برای ایفای نقش خسرو مولازاده با شخص او صحبت کرده یا خیر؟ توضیح داد: چندباری تلاش کردم که با ایشان صحبت کنم ولی متاسفانه به خاطر شرایط سخت فیلمبرداری و کمبود وقت قسمت نشد. در واقع به من درباره شخصیت ایشان، اینکه در زمان جنگ کجا بوده و چه اتفاقاتی برایشان رخ داده است، توضیحات مفصلی داده شد.

این بازیگر ادامه داد: شخصا فکر نمی‌کردم که در تجربه دوم بتوانم در چنین کاری حضور پیدا کنم. بازی در این فیلم چالش‌های بسیاری داشت و خیلی چیزها را به من یاد داد. در نهایت فکر می‌کنم با بازی در این فیلم قدم تازه‌ای در سینما گذاشتم.

زمانی با تاکید بر اینکه نمی‌توان درد و مصیبتی که شهدا و جانبازان جنگ کشیدند را به طور واضح نشان داد، بیان کرد: با این همه «موقعیت مهدی» تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند در حد ممکن فضا و شرایط آن زمان را توصیف کند.

بازیگر فیلم «خورشید» در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره همکاری با هادی حجازی‌فر گفت: آقای حجازی‌فر مانند من آذری زبان است. ایشان خیلی شخص بامعرفت، خوب و دل‌پاکی است. شخصا افتخار می‌کنم که با او کار کردم؛ او به ‌گونه‌ای با ما رفتار می‌کرد و به ما توضیح می‌داد که به خوبی بتوانیم شرایط و فضا را حس کنیم و بدانیم چه کارهایی انجام دادیم و چه کارهایی انجام ندادیم. تمام تلاش خود را کرد تا بازی‌ها در فیلم بهتر شود.

وی با بیان اینکه «موقعیت مهدی» جز کارهای تکرار نشدنی است، درباره سختی‌ها و چالش‌های خود در این فیلم توضیح داد: بخشی از فیلمبرداری این فیلم در نقاط مختلفی همچون جنوب کشور اتفاق افتاد و واقعا سخت و نفسگیر بود. اما عشقی که عوامل و خودم به عنوان بازیگر برای ساختن این کار داشتیم سبب شد تا سختی را حس نکنیم و هر روز با انرژی بیشتر سر کار حاضر شویم.

زمانی در پایان درباره آخرین فعالیت‌های خود نیز گفت: به تازگی در فیلمی کوتاه با عنوان «مادرکشی» به کارگردانی میثم محمدخانی به ایفای نقش پرداختم که نقش خاص و چالش‌برانگیز برایم بود.