گروه سینمایی هنرآنلاین: بهرام رادان در این نشست گفت: برای ساخت این فیلم از عوامل بسیاری بهره بردیم و شخصا از آنها تشکر می‌کنم. درباره علفزار باید بگویم برای اکران عمومی این فیلم به صبوری نهادهای مختلفی نیاز است تا با تولید چنین آثاری شاهد کاهش وقوع جرم در جامعه باشیم.

وی همچنین درباره شرایطی که ممکن است موجب عدم نمایش این فیلم شود بیان کرد: اصلا نمی‌خواهیم به چنین موضوعی فکر کنم و خواهش می‌کنم کاسه داغ‌تر از آش نشوید. انشالله فیلم اکران عمومی می‌شود. چراکه به هر حال با قوه قضائیه و سازمان سینمایی برای تولید فیلم نیز همکاری خوبی داشتیم. ساخت این گونه فیلم‌ها از وقوع جرم جلوگیری کرده و توقع حمایت از اینگونه آثار وجود دارد.

دومین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد

کاظم دانشی نیز در بخش دیگری از این نشست بیان کرد: متاسفانه سال گذشته در این ایام؛ آقای میناوند و آقای انصاریان را از دست دادیم که اگر بودند امروز درخشش دوست‌شان پژمان جمشیدی را می‌دیدند، روحشان قرین رحمت.

بهرام رادان در بخش دیگری از این نشست درباره علت حضورش در عرصه تهیه‌کنندگی توضیح داد: در رشته مدیریت تحصیل کردم و مدتی بود که مجوز تهیه‌کنندگی‌ام را گرفته بودم. چراکه به این کار علاقه دارم. اما باتوجه به شرایط موجود، برای ادامه کار در این عرصه باید دید تا کجا می‌توان پیش رفت و بخش خصوصی تا چه اندازه می‌تواند روی آثاری به این صورت سرمایه‌گذاری انجام دهد.

دومین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد

کاظم دانشی، با تشکر از سازمان سینمایی و قوه قضائیه بابت حمایت از فیلم «علفزار» گفت: حضور این اثر در جشنواره فجر، نشانگر شجاعت مسئولان جشنواره است. درباره پرونده‌های زیادی تحقیق کرده بودم و علفزار ترکیبی از چند پرونده و نتیجه تحقیقات من و فیلمنامه‌نویسانی است که در این پروژه با آنها همکاری کردم.

وی افزود: نهادهایی که بیرون از سازمان سینمایی فشار می‌آورند، زیاد هستند اما این موضوعات به تعامل نیاز دارد. شکر خدا شرایطی ایجاد شد که ما امروز فیلم را ببینیم و امیدوارم این اتفاق فتح بابی باشد که ما بتوانیم فیلم‌های بیشتری با این موضوعات را ببینیم. 

دومین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد

پژمان جمشیدی در بخش دیگری از این نشست عنوان کرد: واقعیت اینکه خیلی روی فیلمنامه وقت نگذاشتم چون زمان نداشتیم اما چند بار به دادگاه رفتیم و یک بار هم خواستم به یکی از متهمان کمک کنم که بیرونم کردند.

سارا بهرامی نیز در بخش دیگری از این نشست درباره بازی در نقش یک قربانی تجاوز توضیح داد: این نقش مانند هدیه‌ای بود که به من داده شد. این شانس را داشتم که در جلسات بازپرسی شرکت کنم. همچنین چند خانمی که مورد تجاوز واقع شده بودند را دیدم ولی آنها خیلی مایل به صحبت نبودند. این نقش برایم خیلی ارزشمند بود.

پژمان جمشیدی در پاسخ به این پرسش که آیا نقش‌آفرینی‌های امسالش پاسخی به حواشی سال گذشته جشنواره فجر است، گفت: دیگر به قدری جوان نیستم که در مقام پاسخ‌گویی برآیم. شخصا یک زندگی معمولی دارم و در این مسیر کارهایی انجام می‌دهم. 

کاظم دانشی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: نود درصد پرونده‌های تجاوز به خاطر حفظ آبرو و مسائلی از این دست به شکایت هم نمی‌رسد. در واقع خانواده‌ها مقابل خانم‌های قربانی قرار می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند روند قانونی طی شود. البته قوانین دست و پا گیری هم وجود دارد. علاوه بر این کسی که قربانی تجاوز شده، شاید هفته‌ها و حتی ماه‌ها نتواند با این موضوع کنار بیاید و به همین دلیل شاید شکایت خیلی دیرتر از آنچیزی که از لحاظ قانونی برای آن در نظر گرفته شده انجام شود.