گروه سینمایی هنرآنلاین: مهدویان در ابتدای این نشست در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه می‌توان برای شخصیت‌های فیلم ما به ازای بیرونی در نظر گرفت گفت: ما شخصیت‌های خود را بر مبنای آدم‌های واقعی نساختیم. آنها شخصیت‌های یک داستان و فیلم هستند. فیلم جهان محدودی دارد و در همین جهان داستان خود را روایت می‌کند، ما بقی ماجرا به مخاطب مربوط است. 

این کارگردان درباره چرایی انتخاب جواد عزتی برای بازی در نقشی که ۱۵ سال از او بزرگتر است، توضیح داد: جواد عزتی، ستاره تکرارنشدنی است که هرکسی دوست دارد او در فیلمش بازی کند. چراکه از عهده اجرای هر نقشی برمی‌آید. علاوه بر این، ما با یکدیگر دوستیم و وقتی با هم کار می‌کنیم، خوش می‌گذرد.

اولین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد-نشست خبری فیلم «مرد بازنده»

در بخش دیگری از این نشست، جواد عزتی درباره نقش خود گفت: امیدوارم در هر فیلمی که بازی می‌کنم، نقشم را به درستی ایفا کنم. در مورد بازی در نقشی که از لحاظ سن و سال متفاوت از بازیگر است نیز باید بگویم این موضوع تاثیری در سختی نقش دارد. سختی یک نقش به درونیات کاراکتر مورد نظر مربوط می‌شود. طبیعتا از این منظر، بازی در «مرد بازنده»، سخت بود. چراکه مهدویان دوسال روی این فیلمنامه کار کرده بود و از نظر شخصیت پردازی اتفاق ویژه‌ای ایجاد شد. بنابراین وقتی این نقش را به من پیشنهاد داد، غافلگیر شدم؛ چون بارها درباره این فیلمنامه و شخصیت مورد نظر با او حرف زده بودم.

-نشست خبری فیلم «مرد بازنده» - جواد عزتی

وی افزود: در این فیلم کاراکتر به قدری پخته شده بود که قبل از شروع، نصف راه را رفته بودیم. لازم است بگویم که این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های مهدویان است.

آناهیتا درگاهی نیز در بخش دیگری از این نشست درباره کوتاه بودن نقش خود در این فیلم، بیان کرد: تا پایان فیلم همه احتمال می‌دادند کاراکتر من قاتل باشد. شخصا این رمزآلود بودن نقش را می‌پسندم. همچنین باید بگویم کار با آقای مهدویان تجربه شیرینی بود‌ و جواد عزتی یک پارتنر عالی است. 

نشست خبری فیلم «مرد بازنده» - آناهیتا درگاهی

بابک کریمی در بخش دیگری از این برنامه درباره حضور در «مرد بازنده» توضیح داد: شخصا علاقمند بودم با جواد عزتی همکاری داشته باشم. گریم عزتی، روزانه پنج ساعت طول می‌کشید. در نهایت باید بگویم بازیگری تنها فرش قرمز و دوربین نیست و این سختی‌ها را هم باید دید.