گروه سینمایی هنرآنلاین: نشست خبری فیلم «بیرو» در اولین روز برگزاری جشنواره چهلم فیلم فجر با حضور مرتضی علی‌عباس میرزایی نویسنده و کارگردان، مجید برزگر تهیه‌کننده، روزبه پیروز طراح پروژه، مجید یزدانی مدیر فیلمبرداری، پیام آزادی آهنگساز، صحرا اسدالهی و سعید داخ بازیگران فیلم در تالار سعدی برج میلاد برگزار شد. 

مجید برزگر تهیه‌کننده فیلم «بیرو» در ابتدای این نشست گفت: در شرایطی هستیم که باید گفت ساخت فیلم‌های مستقل به آخر راه خود رسیده است. امسال فیلم دیگری به نام «علت مرگ نامعلوم» هم داشتم که متاسفانه در جشنواره فیلم فجر حضور ندارد. فیلم «بیرو» از این جهت که سفارشی نبود، برایم قابل توجه است. البته این فیلم مانند آثار دیگری که تاکنون تهیه آنها را برعهده داشتم نبوده است. چراکه شخصا مدتی بعد از تکمیل طرح به فیلم پیوستم.

مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان فیلم نیز در ادامه این نشست با اشاره به مفهوم سینمای مستقل بیان کرد: «بیرو» از نظر من ورای وضعیت سرمایه‌گذاری آن و به طور کل موقعیت مالی است. من برای ساخت فیلم آزادی عمل داشتم و «بیرو» فیلم متفاوتی در سینمای ایران است. شاید اگر به من بود می‌خواستم درباره قهرمان دیگری فیلم بسازم اما به علیرضا بیرانوند رسیدیم که روی پاهای خود به این نقطه رسیده است. علیرضا در راه رسیدن به هدفش، تلاش بسیاری کرده؛ درنتیجه گزینه مناسبی برای این فیلم بود. 

برزگر در ادامه بیان کرد: مخاطب اصلی این فیلم نوجوان‌ها هستند. در واقع بیرو درباره امید ساخته شده است. لازم است توضیح دهم که بعد از نگارش فیلمنامه، روزبه پیروز (طراح فیلم) دلایلی داشت که مرا متقاعد کرد تا در این پروژه همراه شوم. همچنین این را بگویم که تغییرات جزیی در داستان برای قصه‌گویی فیلم ایجاد شده است.

اولین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد-نشست خبری فیلم «بیرو»

در ادامه این نشست حسین بیرانوند که در فیلم بیرو ایفاگر نقش علیرضا بیرانوند است، درباره بازی در این فیلم بیان کرد: من و علیرضا بیرانوند از یک ایل هستیم اما فامیلی نزدیک باهم نداریم. من در بروجرد چند سالی دروازه‌بان بودم و برای تست دادن به این فیلم معرفی شدم. لازم است بگویم که علیرضا بیرانوند همیشه الگوی من بوده و این که بخواهم نقش او را بازی کنم برایم بسیار دشوار بود. اما شکر خدا با کمک عوامل این اتفاق رخ داد. 

مرتضی علی عباس میرزایی در بخش دیگری از این نشست درباره چرایی کم بودن حضور علیرضا بیرانوند در فیلم توضیح داد: این فیلم درباره مقطع نوجوانی علیرضا است. به همین خاطر نمی‌توانستیم تصاویر زیادی از او بگیریم. ضمن آن که باید بگویم تمام تصاویر و قصه‌های به تصویر کشیده شده در فیلم، تجربه شخص علیرضا بیرانوند است.