گروه سینمایی هنرآنلاین: مریم سعادت در گفتگو با هنرآنلاین درباره تفاوت نسل بازیگری که در آن شروع به کار کرده با نسلی که اکنون با آنها کار می‌کند، گفت: پاسخ به این سوال شاید حاشیه داشته باشد. چون اگر من بگویم نه، شاید عده‌ای به آن خرده بگیرند. اما به هر حال نسل قدیم بازیگرها که من جزو اواخر آن نسل هستم، یک تربیت و آدابی برای کارشان داشتند که برای من خیلی ارزشمند بود. خوشبختانه چیزهایی از آنها دیدم که همیشه مقابل چشمانم است. رفتار، منش و کردار آنها چیزی بود که تقریبا می‌توان گفت هیچ‌یک از آثار آن در جوان‌ها باقی نمانده است.

بازیگر فیلم «آقا یوسف» با تاکید بر اینکه به هیچ وجه قصد بد گفتن از شخص یا اشخاصی را ندارد،‌ ادامه داد: منظورم این بود که آن نسل دیگر نیست. آن زمان یک چیزی بیشتر از تعهد برای انجام کار بین آدم‌ها بود؛ ما دل و نیروی بسیاری برای کار می‌گذاشتیم و به آن کار اعتقاد داشتیم و برایش فکر می‌کردیم که شاید اکنون چنین چیزی را شاهد نباشیم. البته شاید تعبیرها تغییر کرده باشد.

سعادت با بیان اینکه ممکن است تعریف افراد در موضوعات مختلف متفاوت باشد، گفت: شاید دل گذاشتن من با دل گذاشتن دوست دیگری برای کار، تعبیرهای متفاوتی داشته باشد و به تبع همین موضوع خیلی از موارد را دچار تغییر کرده باشد.

وی افزود: در حال حاضر فیلم‌های خوبی ساخته می‌شود که در آنها بازیگرهای بسیار خوبی به ایفای نقش می‌پردازند. شخصا اعتقادی به سلبریتی نداشته و ندارم ولی واقعا بچه‌هایی که از تئاتر به تصویر آمده‌اند، در سینما بیداد کرده و فوق‌العاده بودند.

مریم سعادت که در چهلمین جشنواره فیلم فجر با فیلم «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا حضور دارد، درباره نقش خود در این فیلم توضیح داد: «شب طلایی» بسیار برایم جذاب بود و این توفیق را داشتم که در آن نقشی متفاوت از خودم را بازی کنم. شخصا همیشه به دنبال نقش‌های عجیب و غریب و شخصیت‌هایی هستم که مقداری خاص و متفاوت باشد و به من شباهت کمتری داشته باشد. در این فیلم نیز نقش مادربزرگ یک خانواده بزرگ را دارم که سن آن خیلی با خودم متفاوت است.

بازیگر فیلم «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» همچنین درباره فعالیت‌های دیگر خود نیز گفت: به تازگی دو سریال برای تلویزیون کار کردم که اگر برسند، احتمالا هر دو در ماه رمضان پخش می‌شود. باتوجه به اینکه هنوز گروه اطلاع‌رسانی در این باره نکرده بهتر است که من هم فعلا چیزی از آنها نگویم.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش با تاکید بر علاقه‌ای که به دنیای نمایش و هنر تئاتر دارد، گفت: همیشه بیشترین انتخابم در تئاتر بوده است. منتها اکنون با وضعیت پاندمی کرونا و شرایط سالن‌ها، تئاتر کار کردن با چالش‌های بسیاری مواجه شده است. البته تئاتر در جریان است اما هنوز رونق قدیم خود را به دست نیاورده است. به تازگی اتفاق‌هایی شروع شده که امیدوارم ادامه‌دار باشد. در نهایت باید بگویم تئاتر آرزوی من است و هیچ کاری را به اندازه آن دوست ندارم.