گروه سینمایی هنرآنلاین: مه‌لقا می‌نوش یکی از بازیگران جوان سینمای ایران است که در اولین تجربه خود در فیلم «آتابای» ایفای نقش کرده است. وی درباره چگونگی حضور در این فیلم گفت: نحوه انتخاب من در «آتابای» به این شکل بود که فراخوان کار را دیدم. یک روز بعد، از دانشگاه با یکی از دوستانم به دفتر خانم کریمى رفتم و تست دادم. تست اول را قبول شدم و به من گفتند برای تست دوم بیا. تست دوم را هم رفتم اما نمی‌دانم چه مشکلی پیش آمد که گفتند انتخاب نشدى. سه چهار روز بعد از دفتر با من تماس گرفتند تا دوباره برای تست بروم و این بار برای بازی در این نقش انتخاب شدم.

وی در ادامه بیان کرد: با گروه سه ماه در شهرستان خوى بودیم. شخصا حتى زمان‌هایى که بازی نداشتم در آنجا حضور داشتم تا با محیط آشنا بشوم. بازیگری مقابل دوربین خانم کریمی برایم خیلی باارزش بوده و افتخار است. بسیار خوشحالم از اینکه اولین کار سینمایی من با بزرگان سینما همراه بوده است. «آتابای» بیش از هر چیز برای من جنبه یادگیری داشت. در واقع هر لحظه که سر صحنه کنارشان بودم، کلاس درسی به شمار می‌آمد.

می‌نوش در پایان گفت: در این فیلم هم از خانم کریمی هم از بقیه اعضای حرفه‌ای گروه بسیار آموختم. خانم کریمی قبل از اینکه کارگردان خوبی باشد، انسان خیلی خوبی است؛ ایشان با من حرف می‌زد و کمکم می‌کرد تا بازی خوبی ارائه دهم. در نهایت باید بگویم فیلم «آتابای» برایم تجربه بسیار لذت‌بخشى بود.