گروه سینمایی هنرآنلاین: وحید حسینی‌نامی نویسنده و کارگردان سینما، درباره مجموعه فیلم‌های کوتاه «وضعیت قرمز» که در سینماهای هنروتجربه روی پرده است، گفت: ۵ فیلم «صحنه»، «بی ریختی»، «سور بز»، «دم اژدها» و «شوفر» فیلم‌های خوبی به حساب می‌آیند و جزء آن دسته از فیلم‌هایی هستند که منتسب به رئالیسم واقع‌گرایانه در مورد مسائل اجتماعی است. فکر می‌کنم به دلیل فضا و حال و هوایی که همگی آنها دارند، عنوان «وضعیت قرمز» را برای این مجموعه انتخاب کرده‌اند. این ۵ فیلم از ۵ کارگردان جوان و فعال سینمای کوتاه فضایی متفاوت برای مخاطبان رقم خواهد زد.

وی درباره اکران‌ فیلم‌های کوتاه در قالب یک مجموعه بیان کرد: طبیعتاً هر فرصت اکرانی برای فیلم کوتاه، مغتنم و خوب است. در این میان، موسسه «هنر و تجربه» می‌تواند این رویکرد را خیلی جدی‌تر جا بیندازد و پیش ببرد. قطعاً اکران مجموعه‌ای فیلم‌های کوتاه اتفاق مثبت و خوبی برای سینمای کوتاه به شمار می‌آید.

حسینی نامی درباره اکران آنلاین فیلم‌های کوتاه در پلتفرم‌هایی که طی ۲ سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونا خیلی جدی فعالیت داشتند، گفت: به هر حال، کرونا اتفاق ناگزیری بود اما چرخه نمایش نباید قطع می‌شد و اکران آنلاین در پلتفرم‌ها، یکی از راه‌های نمایش فیلم کوتاه بود. اهمیت این ماجرا به تبع در این شرایط بیشتر شد و فیلم‌ها نیز دیده شدند. البته فکر می‌کنم اکران فیزیکی و آنلاین فیلم‌های کوتاه باید توأمان با هم پیش بروند. در واقع اگر تعریف درستی از هر دو شود، هیچ منافاتی با هم ندارند.

مجموعه فیلم کوتاه «وضعیت قرمز» شامل فیلم کوتاه «صحنه» به نویسندگی و کارگردانی امیر مهندسیان، «سور بُز» به نویسندگی و کارگردانی سعید زمانیان، «بی‌ریختی» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمتی، فیلم کوتاه «شوفر» به نویسندگی و کارگردانی رضا نجاتی و «دم اژدها» به نویسندگی و کارگردانی سعید کشاورز است. در بسته «وضعیت قرمز»، بازیگرانی چون سیاوش چراغی‌پور، توماج دانش بهزادی، علی باقری، وحید نفر، مهدی حسینی‌نیا، میلاد کفایی، شاهین نعمتی، سپیده دستینه و سمانه بهزادپور ایفای نقش دارند.