گروه سینمایی هنرآنلاین: «آتابای» به نویسندگی هادی حجازی‌فر و کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی از چهارشنبه سوم آذرماه اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است. این فیلم برای اولین بار در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و در همان زمان مورد توجه مخاطبان و منتقدان بسیاری قرار گرفت. به صورتی که حتی به عنوان فیلم برگزیده مجله فیلم نیز انتخاب شد.

فیلم آتابای

«آتابای» پنجمین فیلم نیکی کریمی به عنوان کارگردان است و به گفته بسیاری موفق‌ترین اثر او نیز به شمار می‌آید. به طوری که عده‌ای آن را نزدیک به آثار نوری بیلگه‌جیلان کارگردان مطرح ترکیه‌ای معرفی می‌کنند. «آتابای» را می‌توان یکی از آثار مردانه سینمای ایران دانست که یک کارگردان خانم آن را ساخته است.

فیلم روایت زندگی مردی میانسال به نام کاظم است که در روستای پیرکندی شهرستان خوی زندگی می‌کند. او پس از یک شکست عاطفی از دانشگاه انصراف داده و به زادگاه خود برگشته‌ است. همچنین خواهر او در جوانی خودسوزی کرده و پس از آن مسئولیت سرپرستی و تربیت پسر خواهرش با اوست. حال که آیدین به سن نوجوانی رسیده، کاظم خود را در تربیت او ناتوان می‌بیند...

آتابای

استفاده از بازیگرانی چون جواد عزتی، سحر دولتشاهی، هادی حجازی‌فر در کنار موسیقی حسین علیزاده و استفاده از تصاویر جذاب در فیلم از امتیازاتی است که می‌تواند موجب جذب مخاطبان بسیاری در هر فیلمی شود اما باتوجه به اینکه زبان فیلم ترکی آذری است، پیش‌بینی نمی‌شود با فروش خیلی بالا مواجه شود.

آتابای

با این تفاسیر با گذشت دو روز از اکران، «آتابای» با ۱۱۴ سالنی که در اختیار داشته، در ۴۱۲ سانس به نمایش گذاشته شده و ۱۱۸۱۹ مخاطب را در سینماها با خود همراه کرده است. این فیلم در همین مدت نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.  هادی حجازی‌فر، سحر دولتشاهی، جواد عزتی، دانیال نوروش، یوسفعلی دریادل، مه‌لقا می‌نوش، معصومه ربانی‌نیا و میرمجید حسینی از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

آتابای