گروه سینمایی هنرآنلاین: مرتضی پورصمدی فیلمبردار مطرح سینمای ایران درباره آخرین فعالیت‌های خود به هنرآنلاین گفت: در یک سال اخیر، یکی دو تجربه سینمایی داشتم که یکی از آنها تجربه بی‌نظیری بود که خیلی به آن علاقمندم. چراکه فیلمی درباره نیروی هوایی ارتش و خلبان‌هایی بود که به هر حال در این بازی و در این فهمی که از جنگ داشتند، فراموش شده بودند. همچنین در این فیلم به بچه‌های گمنامی پرداخته شده که در اتاق کنترل، نقش عمده‌ای در هدایت خلبان‌ها و مسائل جنگ داشتند.

وی افزود: اگر اشتباه نکنم عنوان این فیلم «۲۸۸۴» است که باتوجه به تعداد روزهایی که جنگ تحمیلی ایران و عراق به طول انجامیده انتخاب شده است. در واقع این عدد همان رقم ۸ سال جنگ تحمیلی است. این فیلم آخرین کار کیوان علی‌محمدی به عنوان کارگردان بوده که امیدوارم اتفاقات خوبی برایش رخ دهد.

مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «دایره زنگی» در ادامه بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این اثر به لحاظ ساختار بصری این بود که سیاه و سفید فیلمبرداری شده است. این موضوع در کنار موارد دیگر بسیار فضای دوست‌داشتنی را برای من فراهم کرد که خیلی شیفته آن هستم.

وی ادامه داد: فیلم «۲۸۸۴» قصه جنگی است که تمام شده. قصه خلبان‌هایی است که الان هفتاد هشتاد ساله هستند و به معنایی به فداکاری‌ها و مسائلی که تاکنون به صورت مطلوب از آن صحبت نشده، پرداخته شده است. از نکات مهم فیلم، فرمالیستی است که در کار کیوان علی‌محمدی وجود دارد و سیاه و سفید بودن فیلم خیلی به آن کمک کرده و از لحاظ بصری برای من تجربه جذابی بوده است.

پورصمدی در پایان درباره حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر پیش رو گفت: فکر می‌کنم بخش عمده‌ای از کار انجام شده و بخش دیگر در حال انجام است. در نهایت امید دارم فیلم به جشنواره برسد و در آن حضور داشته باشد.