گروه سینمایی هنرآنلاین: آکادمی اسکار دست‌کم تا چند هفته آینده فهرست فیلم‌های واجد شرایط حضور در بخش بهترین فیلم بین‌المللی را اعلام نمی‌کند اما میانه‌های هفته گذشته نام ۹۳ فیلم معرفی‌شده امسال را برای داوطلبان شرکت در رای‌گیری مرحله اول منتشر کرد. در این فهرست نام فیلم‌هایی به چشم می‌خورد که شاید در بررسی‌های آینده واجد شرایط حضور در اسکار ۲۰۲۲ نباشند اما این امر هم جلوی نمایش آنلاین آثار را نمی‌گیرد.

از مهم‌ترین فیلم‌های حاضر در فهرست ۹۳ فیلم معرفی‌شده می‌توان به «قهرمان» اصغر فرهادی اشاره کرد. فیلمساز نامدار ایرانی پیش‌تر دو بار اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را برده و انتظار می‌رود نام «قهرمان» او دست‌کم بین پنج نامزد نهایی باشد. «دست خدا» به کارگردانی پائولو سورنتینو از ایتالیا هم یکی از فیلم‌هایی است که بختی بلند برای نامزد شدن یا حتی بردن اسکار دارد. این فیلمساز ایتالیایی پیش از این برنده اسکار شده و برای بردن جایزه دوم دورخیز کرده است.

به رسم نمایش تمام فیلم‌های معرفی‌شده از کشورهای خارجی به اسکار در لس‌آنجلس، امسال برای داوطلبان حضور در رای‌گیری مرحله اول جلسه‌های نمایش آنلاین برگزار می‌شود. مسئولان آکادمی اسکار برای اطمینان یافتن از اینکه هر فیلم به اندازه کافی تماشاگر دارد، داوطلبان را به پنچ گروه تقسیم و هر کدام را عضو گروه کرده‌اند. برای هر گروه ۱۸ تا ۱۹ فیلم در نظر گرفته شده و هر عضو می‌تواند پس از دیدن دست‌کم ۱۲ فیلم گروه خود رای بدهد. بعد از آن دیدن فیلم‌های گروه‌های دیگر آزاد است.

جلسه‌های نمایش آنلاین فیلم‌های حاضر در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ از روز جمعه ۱۲ نوامبر برقرار شده و قرار است تا جمعه آینده به تدریج تمام فیلم‌ها در گروه‌های پنجگانه برای رای‌دهندگان آکادمی افزوده شود. رای‌گیری مرحله اول ۱۰ دسامبر آغاز می‌شود و تا ۱۵ دسامبر ادامه می‌یابد. ۱۵ فیلم فهرست ابتدایی نامزدها ۲۱ دسامبر و پنج نامزد نهایی اسکار بهترین فیلم بین‌المللی همراه نامزدهای دیگر رشته‌ها معرفی می‌شوند.