گروه سینمایی هنرآنلاین: فیلم «پوست» نخستین فیلم بلند بهمن و بهرام ارک است که در سال ۹۷ تولید و در جشنواره فیلم فجر همان سال با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و منتقدان مواجه شد. این فیلم که به زبان ترکی تولید شده، درباره عشق، جادو و خرافه‌پرستی است و به تازگی اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است.

محمدرضا مصباح، تهیه‌کننده «پوست» در گفتگو با هنرآنلاین درباره شرایط اکران فیلم گفت: زمانی که ما «پوست» را اکران کردیم، شرایط به این صورت نبود و فیلم‌های زیادی درخواست اکران نداشتند. به همین دلیل باید بگویم با یک جسارتی فیلم را در شرایط کرونا اکران کردیم. اکنون شاهد اکران فیلم‌های مطرح و فیلم‌های دیگری هستیم که قرار است ادامه هم داشته باشد و آثار بیشتری به چرخه اکران اضافه شوند. نمی‌توانم بگویم این اتفاق به ضرر یا نفع «پوست» است اما به هر ترتیب این اتفاق به نفع سینماست و ما از آن استقبال می‌کنیم و امیدواریم روز به روز شاهد رونق بیش از پیش سینماها باشیم.

وی همچنین درباره حمایت از فیلمسازان اول برای شروع فعالیت در سینمای جریان اصلی نیز بیان کرد: شکر خدا تقریبا هر سال یک فیلم را با فیلمسازانی که در حال ساخت اولین فیلم سینمایی خود هستند کار کرده‌ام. همین الان هم که با شما صحبت می‌کنم، روزهای آخر فیلمبرداری یک فیلم اول با عنوان «بی‌مادر» به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی را داریم که دو سه روز دیگر تمام می‌شود.

این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: تجربه کار کردن با بچه‌های فیلم اولی، تجربه شیرینی است. به این دلیل که یک کشف و شهود و تجربه‌گرایی در این همکاری موج می‌زند که جذاب و شیرین است و شخصا آن را دوست دارم. بنابراین این مسیر را همچنان ادامه می‌دهم و در کنار همکاری با کارگردان‌های حرفه‌ای سینما، سعی می‌کنم سالی یک فیلم را در همکاری با فیلمسازان اول تولید کنم.

مصباح همچنین درباره چگونگی آشنایی با برادران ارک و تولید فیلم «پوست» نیز گفت: بهمن و بهرام ارک را از طریق فیلم‌های کوتاهی که ساخته بودند می‌شناختم و آنها را دنبال می‌کردم. در واقع با آنها ارتباط گرفتم و به تهران دعوتشان کردم. بعد از گفتگویی که با هم داشتیم، خوشبختانه انرژی مثبتی بین ما رد و بدل شد. به این ترتیب آنها طرحی را تعریف کردند که فضای جذابی را برایم تصویر کرد و خوشبختانه با عنایت و کمک خداوند فیلم «پوست» ساخته شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره استقبال مخاطبان از اکران «پوست» نیز بیان کرد: خوشبختانه شرایط خوب است. در واقع تغییر چندانی در میزان بلیت فروشی رخ نداده و ما افت فروش نداشتیم و با همان روندی که اکران را شروع کردیم در حال پیش‌روی هستیم. امیدواریم باتوجه به آمدن فیلم‌های خیلی خوب در چرخه اکران، عموما وضعیت فروش بقیه فیلم‌ها نیز تحت تاثیر قرار گیرد و انشالله شاهد رشد فروش باشیم.

تهیه‌کننده فیلم پوست با اشاره به سانس‌هایی که در اختیار فیلم قرار گرفته گفت: هرچند سرانه صندلی ما نسبت به استاندارد سالن‌های سینما که باید در اختیار فیلم قرار گیرد کمتر است، اما در عین حال این احتمال وجود دارد که با اکران فیلم‌های تازه این تعداد سالن و سانس هم کم بشود. امیدوارم با همت، تدبیر و مدیریت دوستان ما در سالن‌های سینما، شاهد کم شدن سالن‌های فیلم نباشیم و آثار بتوانند در شرایط عادلانه با یکدیگر پروسه اکران را طی کنند و ضربه‌ای به فیلمی وارد نشود.

مصباح در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره شرایط پخش فیلم «پوست» نیز توضیح داد: شکر خدا شرایط پخش فیلم تاکنون رضایتبخش بوده است. چرا که به هر حال ما با بهمن سبز که پخش فیلم را بر عهده دارد، همکاری تنگاتنگ و خوبی داریم. در واقع این طور به نظر می‌رسد که دوستان ما در حوزه هنری و بهمن سبز یک همت خیلی خوبی داشتند و مصمم بودند اتفاق خوبی برای «پوست» رقم بزنند که جای خوشحالی دارد.