به گزارش هنرآنلاین، یک هفته با کیارستمی از سوی جایزه بین‌المللی عکس پنج با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران با نمایش شش فیلم درباره عباس کیارستمی برگزار می‌شود. 

مهدی شادیزاده دبیر و موسس جایزه بین‌المللی عکس پنج از مراسم اختتامیه امسال این جشنواره و همکاری با سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران گفت: در این مراسم برای اولین بار ترکیبی از مستند‌های منتخب درباره این کارگردان از روز پنج شنبه ششم آبان ماه در ساعت چهار بعد از ظهر در موزه هنرهای معاصر تهران نمایش داده می‌شود. 

 برای اولین بار فیلم‌هایی درباره این کارگردان فقید که تا به حال در ایران اکران نشده مانند فیلم یوجی موبارا کاگردان ژاپنی به نام یک هفته با کیارستمی و فیلم محمود بهرازنیا با نام در نزدیکی کیارستمی و فیلم ابراهیم حقیقی به نام در هفتاد سالگی نمایش داده می‌شود.

شادیزاده در ادامه گفت: این مراسم در آغاز با قطعاتی از موسیقی کلاسیک به نوازندگی صبا صفوی و یاسر جلالوند نوازندگان برجسته ویولا و ویلون آغاز می‌شود و با سخنرانی هنرمندان، درباره این کارگردان فقید ایرانی ادامه می‌یابد. در ادامه فیلم همراه با باد به کارگردانی من و تهیه‌کنندگی علیرضا شادیزاده نمایش داده می‌شود. البته این فیلم مستند قبلا در گروه هنر و تجربه نیز به نمایش در آمده است.

 فیلم عباس کیارستمی و عصای گمشده از محمودرضا ثانی و ۷۶دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی به کارگردانی سیف‌الله صمدیان دیگر فیلم‌هایی است که در برنامه یک هفته با عباس کیارستمی نمایش داده می‌شود.

همچنین در در دومین روز برنامه یک هفته با عباس کیارستمی، فیلم سوهانک ساخته بهمن کیارستمی ساعت پنج عصر جمعه در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران نمایش داده می‌شود. 

 در این مستند بلند، بهمن کیارستمی به همراه پدر عباس کیارستمی قبل از ساخت فیلم همراه شده و تمامی ساخت صحنه‌ها و شخصیت‌های فیلم را دو نفری اتود زده است. در این فیلم مستند ٦۰ دقیقه‌ای مخاطب به صورت کاملا مستقیم و بدون هیچگونه دخالتی با ابعاد فکری و طریقه ساخت فیلم این کارگردان فقید مواجه می‌شود.

کیوریتورهای این مراسم مهدی شادیزاده و علیرضا شادیزاده و مدیر هنری سیمین بایرامی و مدیر اجرایی سارا امیری هستند.