به گزارش هنرآنلاین، لیا بلترامی از ایتالیا، سباستین سیمون از فرانسه، شوکو تاکگسا از ژاپن، ویرجیل ویدریش از اتریش و ابوالفضل جلیلی از ایران آثار بخش بین‌الملل سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را داوری می‌کنند.

لیا بلترامی تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده ایتالیایی است که ساخت ۵۰ مستند و تألیف ۶ کتاب را در کارنامه خود دارد. او در سال ۱۹۹۷ جشنواره فیلم مذهب امروز و زنان معتقد به صلح را در بیت‌المقدس پایه‌گذاری کرد. بلترامی تاکنون ۱۰۳ جایزه برای فیلم‌های خود دریافت کرده‌است.

سباستین سیمون متولد ۱۹۸۳ در فرانسه فیلمساز، استاد، برنامه‌نویس جشنواره و منتقد فیلم است. فیلم‌های او عبارتند از «تماشاگر هرگز اجرا نمی‌کند»، «به خانه خوش آمدید»، «مجموعه شهری»، «حالت پرواز» و... هستند.

شوکو تاکگسا در سال ۲۰۱۵ به SSFF و ASIA پیوست و به عنوان برنامه‌ریز شروع به فعالیت کرد؛ جایی که در آن مسئول برنامه‌ریزی و روابط بین‌الملل جشنواره بوده است. او همچنین در جشنواره تریبکا به عنوان نماینده فیلم کوتاه همکاری کرده و در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه Nordisk panorama به عنوان عضو هیات داوران شرکت کرده است.

ویرجیل ویدریش از بنیانگذاران و مدیران شرکت چند رسانه‌ای checkpoint media GmbH، استاد دانشگاه هنر و علوم دانشگاه هنرهای کاربردی وین و... است.

ویدریش برای فیلم کوتاه «فروشگاه کپی» ۳۷ جایزه بین‌المللی دریافت کرد و نامزد اسکار شد. همچنین برای انیمیشن «فیلم سریع» تاکنون بیش از ۳۶ جایزه بین‌المللی دریافت کرده است.

ابوالفضل جلیلی کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تدوینگر ایرانی است که آثاری همچون «میلاد»، «گال»، «دت یعنی دختر»، یک «داستان واقعی»، «رقص خاک»، «مسیر معکوس» و ... را در کارنامه خود دارد که فیلمنامه اغلب آنها را خود نوشته است.

جلیلی جوایزی چون جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم رم، قرقاول طلایی جشنواره فیلم کرالا، یوزپلنگ طلایی جشنواره فیلم لوکارنو و... را برای آثارش به دست آورده است. او همچنین داور جشنواره داخلی و خارجی مثل جشنواره فیلم‌های ایرانی در فرانسه، جشنواره دهلی نو و... بوده است.

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) در حال برگزاری است. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.