به گزارش هنرآنلاین، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نوشت:

«إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ»

به فرخندگی و خجستگی ایام پر برکت میلاد پیامبر ختمی مرتبت، با توسل به حضرت محمد (ص)، سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه را آغاز می‌کنیم.

در پرتو فروزان انقلاب اسلامی، انجمن سینمای جوانان ایران گام در مسیرهای نوین گذاشته و برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران برگزیده شدن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه به عنوان «جشنواره واجد شرایط تایید آکادمی اسکار»؛ نوید اثرگذاری جوانان فیلمساز و حرکت در مسیر توسعه و استقبال ملل مختلف جهت حضور در جشنواره گواه این موضوع است.

اینک برای برداشتن گام‌های استوار در آینده و فردای بهتر، باید گذشته را درست بشناسیم و در آغاز فصل جدیدی از زندگی جمهوری اسلامی و گام دوم انقلاب جمع چشم‌گیر جوانان اندیشمند آفرینش‌گران فرهنگی، قطعاً ثروت عظیمی برای کشور است که هیچ اندوخته‌ای مادی با آن مقایسه نیست.

فیلم کوتاه منزلگاه فراخناک و فرحناک، همسو با آموزه‌های اخلاق و مهرورزی برای نمایش تولیدات و داد و ستد در عرصه اندیشه، ادبیات و هنر ایران اسلامی و کشف پدیده‌هاست. جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گنجینه گران‌سنگی است که چراغش را جوانان افروخته‌اند و میعادگاه خردورزی جوانان است.

با خردمند ساز داد و ستد …که قوی‌تر شود خرد ز خرد / سنائی»

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.