گروه سینمایی هنرآنلاین: آژانس فضایی روسیه تصاویر بازگشت یولیا پرسیلد و کلیم شیپنکو، بازیگر زن و کارگردان فیلم سینمایی «چالش» را از فضا زنده و مستقیم پخش کرد. به این ترتیب، همه دیدند که ماموریت فضایی سینماگران روس پیروزمندانه به پایان رسیده و آنها پس از ۱۲ روز حضور در ایستگاه فضایی بین‌المللی سالم پا به زمین گذاشته‌اند. همراه پرسیلد و شیپنکو، یک فضانورد روس به نام اولگ نوویتسکی هم بازگشت که شش ماه گذشته را در فضا بود.

اگر روند تولید پروژه «چالش» بر اساس برنامه پیش برود و به پایان برسد، روسیه می‌تواند در رقابت ساختن نخستین فیلم سینمایی تاریخ خارج از فضای جو زمین از آمریکا پیشی بگیرد. پیش‌تر سازمان فضایی آمریکا - ناسا اعلام کرده بود قصد دارد با همکاری تام کروز، ستاره هالیوودی یک فیلم در فضا بسازد و سد حضور سینماگران در فضا را بشکند. هر چند این روس‌ها هستند که دست‌کم تا این مرحله فیلمبرداری در ایستگاه فضایی بین‌المللی را تجربه کرده‌اند.

کنستانتین ارنست، رئیس شبکه تلویزیون چنل وان روسیه اعلام کرد فرآیند به زمین نشستن سینماگران روس با حضور یک گروه فیلمبرداری ثبت و ضبط شده و قرار است در «چالش» از آن استفاده شود. فیلم داستان اعزام یک جراح زن به ایستگاه فضایی بین‌المللی برای نجات دادن جان یک فضانورد روس است. چنل وان شبکه محبوب کاخ کرملین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است.

فیلم ساختن در فضا بخشی از برنامه دولت روسیه برای بازگرداندن برنامه‌های فضایی خود به اوج و تامین منابع مالی تازه است. پس از حدود یک دهه توقف، برنامه اعزام گردشگر به ایستگاه فضایی بین‌المللی با فرستادن دو گردشگر ژاپنی از جمله یک میلیاردر در ماه دسامبر اجرایی می‌شود.

F514F9B0-60DF-452C-B1D6-AD3C62F06DED

CB5F2992-1DDB-49DF-87F0-5CA231BE1808