گروه سینمایی هنرآنلاین: یوسف تیموری را بیشتر مخاطبان را با حضور در آثار طنز به خاطر می‌آورند اما او در این سال‌های اخیر تلاش کرده در ژانرهای دیگر سینما هم به ایفای نقش بپردازد. تیموری بازیگری را از سال ۱۳۷۶ با بازی در مجموعه «سرزمین سبز» آغاز کرد و خیلی زود با ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی پرطرفدار طنز چون «سیب خنده» و «مجید دلبندم» به شهرت رسید.

این بازیگر در تازه‌ترین فعالیت خود در فیلم «شهر گربه‌ها» به کارگردانی سیدجواد هاشمی به ایفای نقش پرداخته که در جشنواره فیلم کودک و نوجوان این دوره حاضر بود. تیموری درباره شرایط کنونی سینمای کودک و نوجوان ایران به هنرآنلاین گفت: سال‌های آغازین کارم در این حوزه در مجموعه‌های کودک که برای تلویزیون آماده می‌شد کار می‌کردم. به هر ترتیب فضای تلویزیون خیلی با سینما تفاوت داشت اما چیزهایی که آن زمان معیار و مد نظر بود، به صورتی تصویر می‌شد که مورد پسند اکثر افراد قرار می‌گرفت.

تیموری افزود: در آن زمان اشخاصی چون خانم برومند، آقای بیرنگ و مرحوم مسعود رسام، خانوم فرشته طائرپور و... در این حوزه کار می‌کردند و با اعمال یک‌سری معیارها و نظرات در ساختار کارشان سعی داشتند کاری متناسب با مخاطب تولید کنند که واقعا هم به درد جامعه می‌خورد اما اکنون گستردگی ارتباطات و فضای مجازی بین بچه‌ها در ایران به قدری زیاد شده که راضی کردن همه کارها به غایت دشوار است. در واقع اکنون سلیقه مخاطبان خیلی متفاوت از یکدیگر است.

این بازیگر در ادامه بیان کرد: بنابراین در این شرایط ما باید بیشتر از هر زمانی کمک کنیم این سلیقه‌ها را به سمت سلیقه‌ای واحد برسانیم. البته منظورم این نیست که انتظارات عده‌ای را نادیده بگیریم و تنها برای یک طیف از مخاطبان کار تولید کنیم، در واقع باید همه مخاطبان را در نظر بگیریم و موضوعات هر طیفی را به صورت مدیوم در اثر بگنجانیم.

وی ادامه داد: ممکن است برخی مخاطبان علاقمند باشند موسیقی و آواز بسیاری در کار وجود داشته باشد اما در مقابل عده دیگر مخالف این موضوع باشند. باید حد وسط را بگیریم و باتوجه به فرهنگ ایرانی فیلمی بسازیم که برای همه نوع سلیقه‌ مناسب باشد. شاید دلیل شرایط کنونی که افراد زیادی در این حوزه کار نمی‌کنند، همین باشد که واقعا باید برای حل آن تلاش بسیاری انجام دهیم.

تیموری همچنین در بخش پایانی صحبت‌هایش در پاسخ به این پرسش که در ادامه مسیر بازیگری قرار است به سمت چه نقش‌هایی گرایش پیدا کند، گفت: زمانی قرار بود من فقط کمدی کار کنم اما فرصت‌هایی پیش آمد که کار جدی را هم تجربه کنم و حتی برای آن جایزه گرفتم. الان در این سن تصمیم دارم همه نوع نقش را تجربه کنم. به عنوان بازیگر علاقمندم و این تصمیم را دارم که در ژانرهای مختلف سینمایی بازی کنم.