گروه سینمایی هنرآنلاین: فصل اول سریال هشت قسمتی «بریجرتن» در آخرین روزهای سال ۲۰۲۰ از نتفلیکس به نمایش درآمد و با صدرنشین در ۷۶ کشور به رکورد ۸۲ میلیون بیننده رسید. این رکورد تا اکتبر امسال ادامه داشت؛ زمانی که سریال کره‌ای «بازی مرکب» چهار هفته پیش وارد جدول پخش نتفلیکس شد و با ۱۱۱ میلیون بیننده محبوب‌ترین سریال تاریخ این شبکه آمریکایی لقب گرفت.

«بازی مرکب» که پیروزی خود را مدیون معرفی شدن در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است، داستان گروهی از مردم حاشیه‌نشین را در کره جنوبی روایت می‌کند. این گروه برای به دست آوردن یک پول هنگفت وارد یک بازی کودکانه می‌شوند، با این تفاوت که اگر ببازند جان خود را از دست می‌دهند. سریال کره‌ای تازه‌ترین نمونه از موج فرهنگ موسوم به K-Pop است که با گروه موسیقی BTS آغاز شد و با فیلم برنده اسکار «انگل» ادامه یافت.

«بازی مرکب» در بیش از ۸۰ کشور ۱۱۱ میلیون بیننده داشته است؛ آمار و ارقامی که حساب رسمی نتفلیکس در توییتر آن را تایید و منتشر کرد. شیوه برآورد آمار بینندگان یک سریال در شبکه نتفلیکس به این شکل است که اگر هر کدام از مشترکان شبکه یک قسمت سریال را دست‌کم برای دو دقیقه تماشا کنند، جزو آمار به شمار می‌آیند. «بریجرتن» هم بر همین اساس به رقم ۸۲ میلیون بیننده رسیده بود و حالا رکورد آن به دست «بازی مرکب» شکسته شده است.

شبکه آمریکایی نتفلیکس پیش‌تر اعلام کرده بود امسال دست‌کم ۵۰۰ میلیون دلار برای تولید و نمایش برنامه‌های کره‌ای کنار گذاشته است. «بازی مرکب» در دو نسخه با زیرنویس و دوبله در دسترس است و همین بر آمار بینندگان آن افزوده است. پس از «بازی مرکب» و «بریجرتن»، سومین پروژه پربیننده نتفلیکس سریال فرانسوی «لوپن» است که ژانویه امسال به نمایش درآمد.