گروه سینمایی هنرآنلاین: مراسم تشییع پیکر فتحعلی اویسی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون صبح چهارشنبه ۱۴ مهر ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور خانواده آن مرحوم و جمعی از بازیگران، عوامل سینما و تلویزیون برگزار می‌شد، پیکر زنده یاد فتحعلی اویسی در کنار مزار محمود اختیار شاعر و نویسنده ایرانی به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع فتحعلی اویسی

نکته جالب توجه در این مراسم، حضور جمع کثیری از مردم علاقمند به آن مرحوم بود که با وجود شرایط کرونایی کشور در این مراسم حضور پیدا کرده بودند.

امیر جعفری، علی صالحی، محمد شیری، منوچهر شاهسواری جمعی از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

مراسم تشییع فتحعلی اویسی

اویسی که در چند روز گذشته با سکته قلبی به کما رفته و در بیمارستان بستری بود، صبح روز سه‌شنبه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۰ همزمان با ۲۸ صفر و رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

او سال ۱۳۲۴ به دنیا آمد و حوالی ۳۰ سالگی با مدرک کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تگزاس آمریکا به ایران بازگشت. سال ۵۷ در «قدغن» علیرضا داودنژاد جلوی دوربین رفت و به خاطر ویژگی‌های چهره و تسلطش به زبان انگلیسی در چند فیلم و سریال در نقش خارجی‌ها ظاهر شد؛ از جمله مجموعه تاریخی «دلیران تنگستان» و «دلشدگان» مرحوم علی حاتمی. او دستی هم در کارگردانی داشت که با فیلم سینمایی موفق «مریم و میتیل» بیشتر در یادها مانده است.

مراسم تشییع فتحعلی اویسی

با وجود بازی کردن در فیلم‌های سینمایی موفق «ناخدا خورشید»، «پرنده کوچک خوشبختی»، «هی جو»، «سرب»، «هامون»، «مومیایی ۳» و... همکاری کردن با کارگردانانی چون ناصر تقوایی، داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی، این حضور در تلویزیون و ایفای نقش در سریال‌های طنز بود که نام اویسی را سر زبان‌ها انداخت؛ به ویژه مجموعه تلویزیونی «بدون شرح» و نقش آقای کاووسی مدیر مسئول هفته‌نامه شهر قشنگ که در کارنامه او جاودان و ماندگار شد.

این بازیگر و کارگردان در مجموعه های تلویزیونی «بدون‌شرح»، «شهر قشنگ»، «کمربندها را ببندیم»، «دارا و ندار»، «زیرزمین»، «باغچه مینو» و ... به ایفای نقش پرداخته بود.

مراسم تشییع فتحعلی اویسی