گروه سینمایی هنرآنلاین: جشنواره «کو.کو ۱۹» (کودک و کووید ۱۹) به دبیری شهره لرستانی، کاری از کانون آشنایی با حیات وحش و موسسه فرهنگی هنری ودود است که در راستای پروژه آگاهی‌افزایی مشارکتی درباره کووید ۱۹ در دو بخش کودک و خانواده برگزار می‌شود.

این رویداد فرهنگی و هنری با حمایت مالی و معنوی برنامه کمک‌های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی، برنامه توسعه ملل متحد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال برگزاری است.

کلودیو پروویداس، نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ایران در غالب یک ویدیو، پیامی را برای جشنواره کوکو ۱۹ ارسال کرد. متن صحبت‌های او به این شرح است:

«خیلی خوشحالم که این پیغام را برای اختتامیه جشنواره‌ای ملی با هدف آگاهی‌افزایی درباره کووید۱۹ ضبط می‌کنم. باعث افتخار است. کووید ابعاد مختلف زندگی همه ما را تحت تاثیر خود قرار داده است. ما بر این باوریم که داشتن اطلاعات و آگاهی نقش کلیدی در شکست دادن این بیماری دارد. برنامه توسعه ملل متحد و برنامه کمک‌های کوچک به اتفاق هم در این پویش آگاهی افزایی بسیار خلاقانه برای کودکان و خانواده‌ها مشارکت داشته‌اند.

می‌خواهیم از چند نفر از جمله وزارت بهداشت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت‌هایشان در روند این جشنواره تشکر کنیم. اینطور که شنیده‌ایم استقبال بسیار خوبی از این جشنواره شده و خانواده‌ها و کودکان بسیاری از محتواهایی مثل انیمیشن، ویدیوهای آموزشی، ترانه‌های کودکان، سیاه‌بازی و... لذت برده‌اند. می‌خواهیم از همه کودکان و خانواده‌هایی که در این جشنواره شرکت کرده‌اند تشکر کنیم ولی مهمتر از همه به برندگان (که فردا معرفی می‌شوند) تبریک می‌گویم.

ما از صمیم قلب امیدواریم این روند آگاهی افزایی تکرار شود و ادامه پیدا کند تا همه جامعه درباره راه‌های مقابله با شیوع کووید-۱۹ و کاهش خطرات ناشی از آن آگاهی پیدا کنند. برای ما این جشنواره نمونه‌ای از یک همکاری موثر و رضایت‌بخش بود.»

حجم ویدئو: 14.60M | زمان ویدئو: 00:02:01