گروه سینمایی هنرآنلاین: جشنواره فیلم بوسان که از معتبرترین رویدادهای سینمایی در آسیاست، امسال از شش تا ۱۵ اکتبر برگزار می‌شود و «آنیتا» به کارگردانی لانگمن لیونگ از هنگ‌کنگ-چین فیلم اختتامیه آن است. در دوره بیست و ششم ایران در مجموع پنج نماینده در بخش‌های مختلف دارد و «قهرمان» فرهادی قرار است در بخش نمادها به نمایش درآید. در این بخش چهره‌هایی چون آندریا آرنولد، ژانگ ییمو، جین کمپیون، شان بیکر، نانی موره‌تی، پائولو سورنتینو، وس اندرسن و دیگر بزرگان حضور دارند.

سینمای ایران در بخش رقابتی جریان‌های نو در جشنواره فیلم بوسان دو نماینده دارد؛ «در نبود کارگردان» به کارگردانی آروند دشت‌آرای و «سیارک» مهدی حسینی‌وند علی‌پور. دشت‌آرای که از کارگردانان سرشناس تئاتر است، در نخستین تجربه سینمایی خود «در نبود کارگردان» را بر اساس فیلمنامه نغمه ثمینی در سکوت خبری ساخته و بازیگران آن بیشتر چهره‌های تئاتری هستند.

«سیارک» هم که در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر جایزه بهترین فیلم بخش جلوه‌گاه شرق را برده، در جریان‌های نو به نمایش درمی‌آید. این، اصلی‌ترین بخش رقابتی جشنواره بوسان است و در ۲۵ سال اخیر به محل کشف استعدادهای آسیایی تبدیل شده است. در جریان‌های نو ۱۱ فیلم آسیایی از ایران، هند، کره، ژاپن، ویتنام، اندونزی، قزاقستان و چین برای بردن جایزه رقابت می‌کنند.

«قصیده گاو سفید» به کارگردانی مشترک مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها در بخش پنجره‌ای به سینمای آسیا و «مرد ابری» به کارگردانی شاهین جلالی در بخش مسابقه فیلم کوتاه دیگر نمایندگان سینمای آسیا در جشنواره فیلم بوسان هستند که بیست و ششمین دوره آن ۱۴ تا ۲۳ مهر در کره جنوبی برگزار می‌شود.