به گزارش هنرآنلاین، این مراسم با قرائت کلامی چند از قرآن کریم آغاز شد و سیدجواد هاشمی که اجرای برنامه را بر عهده داشت، با بیان خاطره‌ای از مرحوم سلیمانی او را هم منتقد خوبی معرفی کرد هم نقدپذیر دانست و گفت: علی خاص بود و اندیشه‌ای ناب داشت. خیلی‌ها طی سال‌ گذشته در عرصه تئاتر و هنر ما را در این دنیا تنها گذاشتند و دار فانی را وداع گفتند اما رفتن علی همه ما را تکان داد.

کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و از دوستان و همکاران زنده‌یاد سلیمانی هم در این مراسم گفت: علی از وقتی خود را پیدا کرد و در کارهای مذهبی بازی کرد، با آل علی(ع) مانوس شد. به همین دلیل می‌گویم فوت نکرد بلکه شهید شد. علی سلیمانی به صراحت در جمع‌های تئاتری اعلام می‌کرد اهل بیتی و ولایی است. او که زمانی پشت رگال لباس‌های اجرا پنهانی نماز می‌خواند، یک روز به آن پایان داد و گفت بگذار هر چه می‌خواهد بشود، من بچه مسلمان و شیعه علی(ع) هستم و همه جا با افتخار در دید همه نمازم را به پا می‌کنم.

در ادامه حسین پرستار، دوست و بچه‌محل و مربی علی سلیمانی دلنوشته‌ای را به یاد او خواند: «علی یعنی فرهنگ، بلور فرهنگ و هنر یعنی علی. علی یعنی انسانیت و مهربانی، یعنی زدودن غبار از زندگی. مرا گویی چرا دل دادی از دست؟ مگر از دست خوبان می‌توان رست، یادش به بلندای ادب، انسانیت، فرهنگ، مهر. نامش به نیکی، عشق و هنر جاداون باد و ماناست.»

سیروس همتی هم با خاطره‌ای از علی سلیمانی از دوران مدرسه، ازدواج با سهیلا جوادی و نمایش «مردی در آینه» سعی کرد کمی حال و هوای مراسم را تغییر دهد.‌ اجرای مداحی با سنج و دمام مرشد محسن میرزاعلی و خواندن روضه حضرت رقیه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که سبا تنها فرزند زنده‌یاد سلیمانی هم در آن حضور داشت.

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره زنده‌یاد علی سلیمانی که بامداد پنجشنبه گذشته به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت، شامگاه یکشنبه ۲۴ مردادماه در فضای باز حوزه هنری برگزار شد و محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، حمید شاه‌آبادی معاون سیما، مهدی افضلی مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و... از حاضران در آن بودند.