گروه سینمایی هنرآنلاین: گروهی از آدمیان هرگز عافیت‌طلبی پیشه نکرده و همواره با خطر دست و پنجه نرم کرده و می کنند. عده ای از آنان با شجاعت تمام در میدان‌های جنگ و مبارزه در شکوه کامل جان خویش را می‌بازند.

عده ای دیگر از این افراد که میدان های جنگ را ندیده اند نیز مردان و زنانی هستند که همواره دل گنده خویش را به دریای بزرگ خطر می زنند.برای آنان طول زندگی مهم نیست،عرض آن اهمیت دارد. دوست دارند تا زمانی که زنده هستند، همواره روی امواج سهمگین خطر موج سواری کنند.

خطر کردن برای آنان لذتی وافر دارد که حاضر نبوده و نیستند آن را با چیز دیگری عوض کنند.در جهان و ایران زیاد بوده و هستند افرادی که اهل سکون و سکوت نبوده و مدام از جایی به جایی دیگر دنبال هیجان و خطر گشته و می گردند.بدون خطر کردن زندگی برای شان معنی نداشته و ندارد.

گاهی به جنگ صخره های سرسخت و قله های سر به فلک کشیده می روند،گاهی دل به دریای مواج می زنند،گاهی از پرنده های آهنین سقوط آزاد انجام می دهند، گاهی به دل جنگل و صحرا می زنند و خود را در معرض صدها خطر قرار می دهند و...

در عالم سینما نیز شجاع‌دلانی هستند که برای بالا رفتن کیفیت فیلم ها و ایجاد هیجان و لذت برای تماشاچیان،جان خود را به خطر انداخته و با انجام حرکات محیرالعقول چشم ها را خیره می کنند.

بی شک بدلکاران در جذاب شدن و همه گیری هنر سینما نقش بسزایی داشته و دارند.شاید امروز برخی از فیلم ها با استفاده از تکنولوژی های نوین دیگر احتیاجی به بدلکار نداشته باشند،اما در گذشته تمام فیلم های اکشن و هیجان انگیز، به بدلکارانی زبده و شجاع احتیاج داشتند تا جان خویش را در کف بگیرند و با هنرنمایی و خطرآفرینی خویش مخاطبان را روی صندلی سالن های تاریک سینما میخکوب کنند.

به یاد بیاورید که بدلکاران شجاع چگونه با به خطر انداختن جان خویش، فیلم «بن هور» را شهره خاص و عام کردند،به خصوص صحنه ارابه رانی که بدلکاران زبده ای در آن به خطرآفرینی دست زدند.

در سینمای امروز، هنوز بسیاری از فیلمسازان به جای استفاده از فناوری‌های مصنوعی از بدلکاران کاربلد و شجاع استفاده می‌کنند تا حس و حال واقعی را به تماشاچیان منتقل کنند.

سینمای ایران نیز از گذشته بدلکارانی داشته که به جای بازیگران اصلی بدلکاری می‌کردند اما کارشان چندان به چشم نمی‌آمد. بعد از حضور زنده‌یاد پیمان ابدی در سینمای ایران، بدلکاری جلوه‌ای دیگر یافت و کارگردانان ایرانی توانستند از توانایی این مرحوم و اعضای تیم او بهره برده و صحنه‌های جذابی برای مخاطبان بیافرینند.

پس از مرگ دردناک پیمان ابدی که سر صحنه فیلمبرداری و در یک حادثه شوم اتفاق افتاد،برخی ادعا داشتند که جانشین این مرد بزرگ هستند اما هیچ کدام به جز زنده یاد ارشا اقدسی نتوانستند جا پای او بگذارند. ارشا اقدسی نیز مانند پیمان ابدی، توانایی بی‌نظیر و شجاعتی مثال‌زدنی داشت. هر جا که بوی خطر می‌آمد آنجا حاضر بود.

وی در فیلم های بسیاری هنرنمایی و خطرآفرینی کرد،اما هرگز نترسید و پا پس نکشید.تا جایی که توان داشت با طراحی و خلق صحنه های جذاب و هیجان انگیز به فیلم و سریال های ایرانی جان تازه ای بخشید. مرگ وی نیز مانند پیمان ابدی سر صحنه فیلمبرداری اتفاق افتاد و یک تصادف شوم او را از سینمای ایران گرفت.

گرچه مردان و زنان شجاع دیگری وارد این حرفه شده و خطرآفرینی خواهند کرد،اما نخواهند توانست جای خالی پیمان ابدی و ارشا اقدسی را پر کنند.این دو تن به ابدیت پیوسته و نام خویش را جاودانه کرده اند.

ارشا اقدسی نباید در رختخواب می مرد که نمرد. رختخواب جای مناسبی برای مردان و زنان شجاع نیست، آنان باید در دل خطر بمیرند که اکثرا نیز چنین مرگ با شکوهی داشته‌اند. خداوند این مرد شجاع و بزرگ دل را بیامرزد و در بهشت برین سکنا دهد.

درگذشت نابهنگام ارشا اقدسی را صمیمانه به خانواده محترم ایشان، اهالی سینما و مردم ایران تسلیت می‌گوییم.