به گزارش هنرآنلاین، فیلم مستند «جمالِ هنر» به عباس جمال‌پور یکی از استادان پیشکسوت هنرِ نگارگری اختصاص دارد‌. جمال‌پور نگارگر، موسیقی‌شناس و نوازنده، پژوهشگر و استاد هنر و کارتوگرافیست متولد ۱۳۱۲، دارای مدرک درجه یک هنری (دکترا) در رشته نگارگری و فارغ‌التحصیل هنرستان کمال‌الملک با درجه ممتاز شاگردی نزد محمدعلی زاویه است.

جمال‌پور سال ۱۳۸۸ نشان عالی تجسمی فجر را دریافت کرد و داوری چهار دوره از دوسالانه‌های نگارگری را به عهده داشت.‌او نمایشگاه‌های متعدد در داخل و خارج برگزار کرده و بیش از ۲۸ سال است در زمینه انرژی هنر، فلسفه هنر، هنر و سیاست، هنر درمانی، هنر و تبلیغات و ... تحقیق و پژوهش می‌کند. جمال‌پور در رشته نگارگری به همراه استادانی از دیگر رشته‌های هنری به عنوان استاد جهانی سال ۲۰۱۱ انتخاب شد.

مجموعه «حکایت دل» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار است که هر دوشنبه ساعت ۲۱ به یک استاد عالیقدر عرصه ادب و فرهنگ و هنر اختصاص دارد. دیگر عوامل برنامه عبارتند از تهیه‌کننده: علیرضا حسینی، کارگردان: بیژن شکرریز، مشاور برنامه: دکتر شهین اعوانی، مدیر تصویربرداری: بهروز سلیمانی، پژوهشگر و طراح سئوال: محبوبه کلانتری، موسیقی تیتراژ: پیروز ارجمند، تدوین: مهسا علیپور، اصلاح رنگ و نور و ساخت تیزر: بدرالدین سعادتی،‌ صدابردار: حبیب محمدی، مدیر تولید و عکاس:حمید سهرابی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات فضای مجازی: سمیرا فراهانی، ساخت تیتراژ و گرافیست:حمید حسینی، هماهنگی: افسانه رشیدیان و سهیلا احمدی سیروٸیه و سینه‌موبیل: رضا پوراحمدی.