به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انیمیشن «خرچنگ» تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جایزه طلایی بهترین فیلم از نگاه مخاطبان و دیپلم افتخار داوران کودک سی‌ و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه «درسدن» آلمان را از آن خود کرد.

این پویانمایی از میان ۳۷ فیلم کوتاه راه‌یافته به بخش بین‌الملل جشنواره توانست نظر مخاطبان را به خود جلب و به‌ عنوان بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جایزه سه هزار یورویی را دریافت کند. همچنین هیات داوران کودک سی‌ و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه «درسدن» آلمان نیز دیپلم افتخار این بخش را به پویانمایی «خرچنگ »اهدا کردند.

در بیانیه هیات داوران کودک برای تجلیل از این فیلم آمده است: «گرچه ماجرا غم‌انگیز و آسیب‌زا است اما با این وجود هنوز داستان فیلم پر جنب‌وجوش است. احساسات کودک و به ویژه ترس او به طرز آشکاری از طریق موسیقی دراماتیک و زبان بصری تهدیدآمیز برای بیننده برجسته و هویدا می شود. این ترکیب، تاثیر فوق‌العاده قدرتمندی دارد و مخاطبان را بسیار تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

برگزیدگان سی‌ و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه «درسدن» آلمان در سه بخش رقابتی ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای روز ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ در سالن بزرگ شوابرگ شهر درسدن آلمان معرفی شدند.

«خرچنگ» به‌ کارگردانی شیوا صادق‌اسدی در امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته شده است و بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره قرار است تمامی فیلم‌های برگزیده روز ۲۷ تیر ۱۴۰۰  (۱۸ جولای ۲۰۲۱) در سه سالن نمایش داده شود.

سی‌ و سومین جشنواره انیمیشن «درسدن» استرالیا به صورت حضوری و مجازی در روزهای ۲۲ تا ۲۷ تیر (۱۳ تا ۱۸ جولای ۲۰۲۱) در شهر درسدن کشور آلمان برگزار شد.