گروه سینمایی هنرآنلاین: اسکات فینبرگ، نویسنده و خبرنگار نشریه آمریکایی هالیوود ریپورتر با اشاره به نمایش «قهرمان» در بخش مسابقه رسمی هفتاد و چهارمین جشنواره کن نوشت: فیلم تازه فرهادی را می‌توان از گزینه‌های برتر بردن جایزه نخل طلا دانست و به احتمال زیاد «قهرمان» به نمایندگی از ایران به آکادمی اسکار معرفی می‌شود تا در بخش بهترین فیلم بین‌المللی رقابت کند.

فرهادی پیش‌تر با دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را برده و با وجود سه بار حضور در بخش مسابقه رسمی کن با «گذشته»، «فروشنده» و «همه می‌دانند» هنوز نتوانسته جایزه اصلی این جشنواره را به دست آورد. شاید این روند امسال با «قهرمان» دگرگون شود؛ درامی نئورئالیستی درباره ارزش‌ها، افتخار و شبکه‌های اجتماعی در ایران امروز. واکنش تماشاگران کاخ جشنواره پس از نمایش اول فیلم و امتیازهای منتقدان از دلایل اصلی امیدواری به پیروزی فرهادی است.

«قهرمان» روایتی پیچیده دارد و چنین به نظر می‌رسد همه شخصیت‌ها برای کارهایی که می‌کنند یک دلیل و توجیه پذیرفتنی دارند. «جدایی نادر از سیمین» هم یک ساختار پیچیده داشت و نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه را برای فرهادی به ارمغان آورد. به نظر می‌رسد «قهرمان» هم چنین سرنوشتی داشته باشد و البته احتمال به دست آوردن یک نامزدی اسکار کارگردانی هم وجود دارد. این بهترین کار فرهادی در مقام کارگردان است.

از این جا به بعد همه چیز به ایران بستگی دارد؛ چهار فیلم فرهادی شامل «درباره الی...»، «جدایی نادر از سیمین»، «گذشته» و «فروشنده» پیش‌تر نماینده ایران در اسکار بوده و دو جایزه بهترین فیلم بین‌المللی برده‌اند. اگر «قهرمان» یک یا چند جایزه مهم در جشنواره کن ببرد و به نمایندگی از ایران به آکادمی اسکار معرفی شود، بلادرنگ پیشتاز بخت‌های اصلی درخشیدن در بخش بهترین فیلم بین‌المللی در اسکار ۲۰۲۲ می‌شود.