گروه سینمایی هنرآنلاین: پیش از آنکه امیر جدیدی، سارینا فرهادی و دیگر عوامل تولید «قهرمان» به شکل رسمی روی فرش قرمز بروند، فرهادی جلوی دوربین جشنواره رفت و در یک گفتگوی کوتاه دو دقیقه‌ای از حس و حال بازگشتن به کن گفت. او به سئوال خبرنگار کن درباره هدفش از ساختن «قهرمان» چنین پاسخ داد: «هدف اول و مهم‌ترین هدفم این بود که بتوانم یک قصه را خوب تعریف کنم. همیشه با این شروع می‌کنم که قصه درون ذهنم را به بهترین شکل روایت کنم تا تماشاگر اصلا خسته نشود.»

جدیدی هم که همزمان با حضور فرهادی جلوی دوربین سرگرم گرفتن عکس و سلفی با تماشاگران و افراد حاضر کنار فرش قرمز بود، در گفتگو با دوربین جشنواره کن گفت: «کار کردن با آقای فرهادی که قطعا فوق‌العاده است. هم آدم از او هنر یاد می‌گیرد و بیشتر و مهم‌تر از آن اخلاق است که من از ایشان اخلاق هم آموختم. بسیار برای لذتبخش و باعث افتخار است که در جشنواره کن حضور دارم، به ویژه با فیلم آقای فرهادی.» در این لحظه‌ها نوای «مرغ سحر» استاد زنده‌یاد محمدرضا شجریان به گوش می‌رسید.

در ادامه، گروه «قهرمان» روی فرش قرمز برای دوربین عکاسان ایستادند و سپس از پله‌های کاخ جشنواره و ورودی سالن بزرگ لومیر بالا رفتند؛ جایی که تیه‌ری فرمو، دبیر هنری جشنواره کن آنجا منتظر ایستاده بود. فرمو بسیار گرم از کارگردان محبوب کن استقبال کرد و بعد همگی با هم وارد سالن پر از تماشاگر شدند.

تماشاگران با دیدن فرهادی و گروه «قهرمان» به احترام آنها ایستادند و دقایقی برای همه دست زدند. کارگردان برنده اسکار برای همه دست تکان داد و در حالی که به نظر می‌رسید منقلب شده است، روی صندلی خود نشست. حوالی ساعت شش به وقت تهران نخستین نمایش «قهرمان» در کن ۲۰۲۱ آغاز شد.

Farhadi-Asghar

Hero3