گروه سینمایی هنرآنلاین: چانگ هوآ که به خاطر فعالیت‌هایش در توییتر برای کاربران ایرانی بسیار آشناست، در صفحه رسمی و شخصی خود در این شبکه اجتماعی نوشت: «بسیار خوشحالم که با خانم نرگس آبیار، کارگرد[ان] معروف ایران ملاقات کردم. ایشان برای تولید مشترک فیلم در مورد جاده ابریشم به چین خواهند رفت.»

همزمان، برخی رسانه‌ها از ورود آبیار به دنیای شبکه نمایش خانگی بر اساس یکی از محبوب‌ترین رمان‌های ادبیات فارسی خبر داده‌اند. گفته می‌شود خالق «نفس» و «شبی که ماه کامل شد» نخستین تجربه خود را در این شبکه با الهام گرفتن از «سووشون» زنده‌یاد سیمین دانشور می‌سازد و قرار است بهنوش طباطبایی هم بازیگر این سریال باشد. ناگفته پیداست تهیه‌کننده «سووشون» هم کسی نیست جز محمدحسین قاسمی، همسر خانم آبیار.

کارگردان «شیار ۱۴۳» سال گذشته با «ابلق» جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره سی و نهم فجر را برد و از آنجا که دستی هم در نویسندگی دارد، فیلمنامه «سووشون» را با اقتباس از رمان ماندگار زنده‌یاد دانشور، همسر مرحوم جلال آل‌احمد می‌نویسد. نویسنده و مترجم شیرازی ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ در ۹۰ سالگی در تهران از دنیا رفت و نخستین روایت تصویری از «سووشون» او می‌تواند رویدادی بزرگ در دنیای سینما و نمایش خانگی ایران باشد.