گروه سینمایی هنرآنلاین: فرمو عصر روز شنبه پیش از نمایش یکی از فیلم‌های حاضر در بخش نوعی نگاه بیانیه سازمان جشنواره کن را برای حاضران در سالن خواند و به همه مهمانان جشنواره و ساکنان شهر اطمینان داد از مجموع تمام آزمایش‌های کرونا تا روز جمعه حتی یک مورد مثبت هم گزارش نشده است. این در حالی است که پیش‌تر موضوع شیوع کرونا در کن در شبکه‌های اجتماعی بسیار بازتاب داشت و خیلی‌ها را نگران کرده بود.

به گفته مدیر هنری جشنواره کن، حضور بدون ماسک سینماگران و مهمانان روی فرش قرمز و نشست‌های خبری به این معنی است که تقریبا همه واکسن کرونا زده و نگران انتقال ویروس نیستند. شایعه تبدیل شدن کن به کانون کرونا پس از آن شدت گرفت که اعلام شد لئا سیدو، بازیگر ۳۶ ساله فرانسوی به دلیل ابتلا به ویروس اصلا به کن نیامده و در پاریس تحت نظر پزشکان است. این در حالی است که سیدو واکسن زده و هیچ نشانه‌ای از ابتلا به کرونا در او دیده نشده است.

بازیگر و ستاره جوان فرانسوی این هفته چهار فیلم در بخش‌های مسابقه و خارج از مسابقه کن دارد و به احتمال زیاد برای رفتن روی فرش قرمز و شرکت کردن در نشست‌های خبری باید خودش را به کاخ اصلی جشنواره برساند. قوانین فرانسه در دوران کرونا به گونه‌ای است که اگر کسی کرونا بگیرد، دست‌کم باید ۱۰ روز در قرنطینه بماند و حتی اگر آزمایش هم منفی باشد، با دیدن نخستین نشانه‌های ابتلا باید ۱۰ روز از دیگران دوری کند.

سیدو روز دوشنبه برای نخستین نمایش «گزارش فرانسوی» وس اندرسن در بخش مسابقه رسمی به کن می‌آید و پس از آن در روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه هم در مراسم رونمایی و نمایش سه فیلم دیگر حضور خواهد داشت؛ «فریب» آرنو دپلشن در بخش خارج از مسابقه و «داستان همسر من» ایدیکو انیدی و «فرانسه» برونو دومون هر دو در بخش مسابقه. او در بیست و پنجمین فیلم جیمز باندی «زمانی برای مردن نیست» هم یکی از نقش‌های اصلی را بازی کرده است.