به گزارش هنرآنلاین به نقل از مسکوتایمز، ولادیمیر منشوف کارگردان و بازیگر روسی روز دوشنبه ۵ جولای در ۸۱ سالگی براثر کرونا درگذشت. استودیو فیلمسازی مُسفیلم در بیانیه ای با اعلام این خبر نوشت: ما دوست عزیزمان را از دست دادیم، مردی که از همه قدرت های خلاقانه و استعداد غنی اش در دوران فعالیتش در این استودیو استفاده کرد.

ولادیمیر منشوف بیشتر به واسطه فعالیت در عرصه کارگردانی شناخته می شد. او اولین فیلمش را سال ۱۹۷۶ با نام «شوخی مناسب» ساخت که با استقبال پرشور مواجه شد. منشوف سال ۱۹۸۱ فیلم «مسکو به اشک‌ها باور ندارد» را با موضوع سه زن اهل شوروی ساخت که هر کدام با مشکلات خانوادگی و کاری دست به گریبانند. این فیلم در گیشه شوروی با موفقیت روبرو شد و در غرب توانست جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را به دست بیاورد.

منشوف که زاده شهر باکو بود، به عنوان بازیگر نیز در بیش از یکصد فیلم ایفای نقش کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۵ جولای با صدور پیامی درگذشت منشوف را به خانواده این هنرمند تسلیت گفت. در بخشی از پیام پوتین آمده است: از شنیدن خبر درگذشت منشوف که کارگردان برجسته، بازیگر فوق‌العاده و فردی خوشفکر و استعدادی شگفت بود اندوهگین شدم، این فقدان یک خسارت بزرگ برای کشور و همه ماست.