گروه سینمایی هنرآنلاین: هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن نیمه تیرماه با نخستین نمایش رسمی «آنت» به کارگردانی لئوس کاراکس آغاز به کار می‌کند و اسپایک لی ریاست هیات داوران بخش مسابقه را بر عهده دارد. «قهرمان» هم یکی از ۲۴ فیلم حاضر در این بخش است که برای رسیدن به جایزه نخل طلایی رقابت می‌کنند.

فرهادی که از فیلمسازان محبوب و به نوعی کشف جشنواره کن است، با نهمین تجربه کارگردانی بار دیگر بخت خود را برای بردن برترین جایزه آن می‌آزماید. امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سحر گلدوست، مریم شهدایی، علیرضا جهاندیده، سارینا فرهادی و احسان گودرزی در فیلم سینمایی «قهرمان» نقش‌های اصلی را بازی کرده‌اند.

Asghar-Farhadi

داستان در شهر شیراز می‌گذرد و درباره جوانی به نام رحیم است که به خاطر بدهی در زندان به سر می‌برد. او دو روز از زندان مرخصی می‌گیرد و می‌خواهد با دادن بخشی از بدهی خود رضایت طلبکار را بگیرد اما شرایط آن‌گونه که رحیم و خانواده‌اش برنامه‌ریزی کرده‌اند پیش نمی‌رود و در این میان اتفاق‌هایی تازه‌تر هم رخ می‌دهد.

قرار است نخستین نمایش جهانی «قهرمان» ساعت ۱۵:۳۰ روز ۱۳ جولای (سه‌شنبه ۲۲ تیر) در کاخ اصلی جشنواره کن موسوم به گرند لومیر باشد و فیلم فرهادی یک روز بعد هم ساعت ۹:۳۰ صبح در سالن آیمکس مجموعه سینمایی تازه‌تاسیس سینیوم در شهر ساحلی کن در جنوب فرانسه روی پرده می‌رود.

Hero1