به گزارش هنرآنلاین، حسین انتظامی در این مراسم با تقدیر از زحمات روح‌الله حسینی گفت: بازخوردهایی که در این مدت از سینماگران و فعالان حوزه بین‌الملل درباره ایشان گرفتیم انصافا موجب افتخار سازمان سینمایی بود. از آخرین اقدامات آقای حسینی که با همکاری با رائد فریدزاده انجام دادند، تفاهمنامه توسعه همکاری‌های سینمایی ایران با چین بوده است که مدت زیادی پیگیر آن بودند و بیماری کرونا آنرا به تاخیر انداخته بود. اما با توجه به ظرفیت‌های بالای بازار چین که یک حرکت راهبردی برای سینمای ایران خواهد بود خوشبختانه به نتیجه رسید. 

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: همچنین کار ارزشمند و مشترک دیگر شورای بین الملل سازمان سینمایی بود که ضوابط را مشخص و منتشر کردند. به خاطر ظرفیت پیش بینی پذیری که ما از شفافیت به دنبال آن هستیم که همه تکلیفشان را بدانند و اینکه ما از چه جشنواره‌هایی و از چه حضورهای بین المللی حمایت می‌کنیم و نوع انتخاب هایمان به چه شکلی است.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه جشنواره های داخلی گفت: در بحث سازماندهی مجوزها و خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادغام هایی صورت گرفت اما تکلیف اینکه به چه جشنواره هایی وبا چه شرایطی مجوز می دهیم و اینکه حمایت ها به چه شکلی صورت می‌گیرد هم ضوابطش در شورای جشنواره ها مدون شد.

 انتظامی ادامه داد: از آقای رضایی خواستیم سرپرستی دفتر امور جشنواره‌ها و همکاری های بین‌الملل را برعهده بگیرند.امیدوارم با روحیه تعاملی که در سازمان سینمایی بی‌نظیراست ، توجهات تداوم پیدا کند و ایشان کار را با قدرت بیشتر پیش ببرند. 

حسینی هم در این جلسه با بیان اینکه سعادت داشتم نزدیک به ۸ سال افتخارهمکاری با سازمان سینمایی را داشته باشم و کل این سال ها برایم یک کلاس درس بزرگ بوده است گفت: این تجربیات باعث شد امروز که قراراست به دانشگاه برگردم و در کلاس درس حاضر شوم و پژوهش کنم با یک نگاه بازتر و واقع بینانه تر و بر روی کار دانشگاهی و علمی متمرکز شوم.

وی ادامه داد: این سعادت نصیب همه ما دانشگاهی ها نمی‌شود تا از نزدیک آنچه در حوزه اجرا در دستگاه های دولتی می‌گذرد را لمس کنیم . خدا را شکر می‌کنم و خوشحالم طی این سال‌ها درسازمان سینمایی و سینما دوستانی پیدا کردم که از این به بعد می‌توانم روی آنها حساب کنم. به ویژه از آقای انتظامی تشکر می‌کنم که ۲ سال پیش به من اعتماد کردند و بعد از اتمام کار مدرسه ملی بلندنظرانه فرصتی را فراهم کردند تا پایان کار من در سینما ختم به خیر شود و من امروز با یک اطمینان خاطر از سازمان سینمایی خداحافظی کنم.

در ادامه بابک رضایی در سخنانی اظهار کرد: تلاش می کنیم مجموعه ای که با کمک آقای حسینی مورد توجه و لطف اهالی سینما و همکاران در سازمان سینمایی قرار گرفت از این به بعد هم همان شرایط را حفظ کنیم و اهدافی که برای دفتر جشنواره ها وهمکاران بین الملل تدوین و طراحی شده است را به منصه ظهور برسانیم. 

در این جلسه سعید رجبی فروتن، رمضانعلی حیدری خلیلی، محمد رحمتی معاونان سازمان، علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و رائد فریدزاده معاون بین الملل این بنیاد سخنانی را مطرح کردند.

محمد حمیدی‌مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، لادن طاهری مدیر فیلمخانه ملی ایران، بهمن حبشی مدیر کل دفتر نظارت بر تولید فیلم، علی احمدی ناقدی مدیر کل دفتر توسعه فناوری و سینمایی، جعفر انصاری‌فر مدیر کل دفتر مطالعات توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی، محمدعلی دولتی مدیر حراست، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی و میلاد شکرخواه مدیر روابط عمومی فارابی از دیگر حاضران در این جلسه بودند.