گروه سینمایی هنرآنلاین: دلارام اسدی کارگردان فیلم کوتاه «پشمالو» در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این فیلم و داستان آن بیان کرد: «پشمالو» نخستین فیلم کوتاه من است که در این فضا کار کردم و بیش از هر چیز یک نقد اجتماعی خانوادگی است. فیلم درباره زنی است که مدت‌ها به همسرش شک داشته و برادرش در جریان این اتفاق قرار می‌گیرد، اما در روز تولد دخترش اتفاقاتی می‌افتد که زن با حقیقت مواجه شده و متوجه اشتباه خود می‌شود.

او درباره اینکه چرا سراغ نقد اجتماع رفته است، ادامه داد: از آنجا که دست به قلم هستم، حس می‌کنم هر کسی یکسری دغدغه دارد و بر اساس آن می‌نویسد. من دغدغه‌های اجتماعی دارم و به نظرم هر آدمی با هر طرز فکری باید دیده شود. این حقیقتی است که وجود دارد ولی نمی‌دانم چرا این اتفاق رخ نمی‌دهد و بیشتر دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند. من سراغ این سوژه رفتم تا شاید کمک کوچکی شود به افرادی که مثل ما نیستند.

این فیلمساز جوان همچنین اظهار کرد: فیلمبرداری کار تمام شده است و مراحل پایانی امور فنی را پشت سر می‌گذارد تا به زودی آماده شرکت در جشنواره‌ها شود.

اسدی در ادامه درباره حضورش در سینمای داستانی گفت: از آنجا که اهدافم بلندمدت است سعی می‌کنم ابتدا در فضای فیلم کوتاه خودم را تثبیت کنم و بعد به فضای بلند برسم. اما من تئاتری هستم و در آن فضا کار می‌کنم. در واقع من فرزند تئاتر هستم نه تصویر.