گروه سینمایی هنرآنلاین: ژان دوژاردن (ستاره فرانسوی برنده اسکار «آرتیست»)، نیکلا بیدوس و پیر نینی بازیگران اصلی سومین فیلم از مجموعه جاسوسی «اُ.اس.‌اس ۱۱۷» هستند. دو فیلم پیشین را میشل آزاناویسیوس در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ ساخته بود که فیلم برنده اسکار «آرتیست» را در کارنامه دارد اما در «از آفریقا با عشق» بیدوس جز بازی کردن در یکی از نقش‌های اصلی، روی صندلی کارگردانی هم نشسته است. او در ۲۰۱۹ با «دوران زیبا» حضوری موفق در کن داشت.

مجموعه «اُ.اس.‌اس ۱۱۷» نوعی شوخی با مجموعه «جیمز باند» به شیوه «پلنگ صورتی» است و داستان آن درباره یک جاسوس فرانسوی است که در دوران جنگ سرد با جاسوس‌های شوروی مبارزه می‌کند. ماجرا ۱۴ سال پس از «گمشده در ریو» می‌گذرد؛ جایی که مامور اُ.اس.‌اس ۱۱۷ در کنیا با یک مامور جوان آشنا می‌شود و سراغ ماموریتی تازه می‌رود. «قاهره، آشیانه جاسوس‌ها» نخستین فیلم این مجموعه است.

سازمان‌دهندگان و مدیران جشنواره کن با انتخاب یک فیلم پرتماشاگر و محبوب برای مراسم اختتامیه می‌خواهند به سنت سال‌های پیش خود در جلب نظر تماشاگران بازگردند؛ زمانی که با «ای‌تی» استیون اسپیلبرگ در ۱۹۸۲ و «تلما و لوییز» ریدلی اسکات در ۱۹۹۱ رویدادهایی بزرگ و تماشاگرپسند رقم می‌زدند. حالا نوبت «از آفریقا با عشق» است که فرانسوی‌های عشق سینما را در زمانه کرونا سیراب کند.

برنامه شرکت پخش گومون اکران عمومی «اُ.اس.‌اس ۱۱۷: از آفریقا با عشق» در ماه فوریه ۲۰۲۱ بود اما به دلیل شیوع کرونا و بسته بودن سینماها، پخش این فیلم به نخستین هفته ماه اوت موکول شده است. با بازگشایی دوباره سالن‌های سینما و مهار نسبی کرونا به لطف تزریق واکسن، مدیران گومون امیدوارند فیلم کمدی جاسوسی آنها به فروشی مناسب در اکران سراسری چهارم اوت دست یابد.