به گزارش هنرآنلاین، پروانه پرتو گفت: «لاله» برای رسیدن به اکران مسیری سخت و طولانی را طی کرد. مسیری پر از یاس و امید. پر از مشکلات و مهربانی. خوشحالم که بلاخره و پس از ده سال با کمک دوستان و بعضی از مدیران مشکل نمایش عمومی فیلم حل شده و «لاله» روی پرده رفته است. 

او ادامه داد: از این خوشحالم که فیلم روی پرده رفته و این، تماشاگران هستند که درباره آن قضاوت و ارزیابی می‌کنند. «لاله» فیلمی درباره تلاش و استقامت برای رسیدن به رویاهاست. فیلمی درباره یک قهرمان زن جوان که مقابل ناملایمات می‌ایستد، ناامید نمی‌شود و دست از مبارزه برنمی دارد. به نظرم این مضمون برای تماشاگر جذاب است.

این تهیه‌کننده باسابقه گفت: تلاش مصرانه و پیگیری و کوششی که آقای نیک‌نژاد کارگردان این پروژه داشت قابل توجه است. او با عشق این مسیر ده ساله را طی کرد و در نهایت توانست «لاله» را به اکران برساند.

فیلم سینمایی «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی پروانه پرتو و تورج منصوری که به زبان انگلیسی تولید شده، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. سارا امیری، ایرج نوذری، نیکی کریمی، سام قریبیان، امیر علی دانایی، میترا حجار، لیلا اوتادی، پیام اینالویی، همایون ارشادی، محمد صادقی، ژوبین رهبر، نیکولاس گولک و ... بازیگران این فیلم هستند.