گروه سینمایی هنرآنلاین: حسین نمازی نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون که پیش از این خبر از نگارش فیلمنامه «خانه‌های ارغوانی»  یک درام عاشقانه از ایام جنگ که به سال 65 برمی‌گردد، داده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره سرنوشت آن اظهار کرد: علیرغم این که با یک داستان بسیار دراماتیک در این فیلمنامه مواجه بودیم، اما قدم مثبتی از سوی سازمان صداوسیما برای ساخت آن  احساس نکردم و به دلیل اتفاقاتی که رخ داد کلا از تلویزیون ناامید شدم.

او در ادامه درباره وضعیت سینماها و فیلمسازی در شرایط کرونا گفت: نمی‌دانم جهان پس از کرونا چگونه خواهد بود و حتی نسبت به این که کرونا کامل از بین برود نیز شک دارم، اما قطعا چند سال طول می‌کشد تا سینماها به حالت قبل خود برگردند. از سوی دیگر من یک فیلمساز هستم و فارغ از این که  چه اتفاقی می‌افتد،  فیلم می‌سازم چون سینما هدف من است و حالم با آن خوب است. فکر کردن به باقی مسائل کار من نیست و به تهیه‌کننده، پخش‌کننده و سینمادار بر می‌گردد که می‌خواهند چه روندی را طی کنند و چه اتفاقاتی را پیش ببرند.  من متوقف نمی‌شوم و کارم را انجام می‌دهم.

کارگردان «آپاندیس» در پاسخ به این سوال که فیلم می‌سازید برای مخاطب و در صورت بسته بودن سالن‌ها فیلم شما هم مخاطب نخواهد داشت. تا چه اندازه به راه‌های دیگر اکران فکر می‌کنید، بیان کرد: همه دوست دارند که مخاطب اثرشان را برروی پرده سینما ببیند، اما به بهانه این که فعلا سینماها تعطیل است نمی‌توان کار را متوقف کرد. همانطور که گفتم  سینما برای من هدف است، وسیله نیست و به نظرم خود فیلم اگر خوب باشد قطعا در هر حالتی راه خودش را پیدا خواهد کرد.  فیلم خوب می‌تواند کمک کند تا مخاطب از هر طریقی جذب سینما شود. وقتی من بعنوان خالق اثر از آن راضی باشم مخاطب را نیز راضی خواهد کرد.

نمازی در ادامه به اکران آنلاین اشاره کرد و گفت: هرجایی از سالن سینما تا یک محفل کوچک اگر وجود داشته باشد تا فیلم در آن دیده شود، از نظر من خوب است، چه اکران آنلاین باشد چه نمایش در وی‌او‌دی‌ها اتفاق خوبی است. بهرحال فیلم می‌سازیم که مخاطب ببیند. من هم اگر فیلمی بسازم دنبال بهترین موقعیت برای نمایش آن هستم و اگر حس کنم که این موقعیت خوب در اکران آنلاین ایجاد می‌شود، اثرم  را به این شکل در اختیار مخاطب قرار خواهم داد.