گروه سینمایی هنرآنلاین: فیلم سینمایی «خانه ماهرخ» به کارگردانی شهرام ابراهیمی و تهیه‌کنندگی مشترک محمد محمدی و شهاب حسینی درباره زنی به نام ماهرخ است که مشغول بازی در اولین فیلمش است، او وارد خانه می‌شود و توسط همسرش کیوان و دوستانِ مشترکشان، به مناسبت تولدش غافلگیر می‌شود. براثر یک اتفاق در شب تولد ماهرخ دچار سوختگی می‌شود و  کیوان به اتهام به آتش کشیدنِ ماهرخ، دادگاهی می‌شود و شبهات و سوالاتِ متعددی مطرح می‌شود. ظاهراً کیوان به دلیل حسادت یا مخالفتش با ماهرخ برای بازی در فیلم چنین بلایی را سرش آورده. همین حسادت یا شبهات، داستان را به مسائل اجتماعیِ پیرامون سینما سوق می‌دهد... امیر رضا دلاوری،  الهام نامی، رضا نجفی، رحمان باقریان،  مهری آل آقا،  محمد قوام،  مهدی بجستانی، علی عطایی هور، رضا نیلی، جمال فوادیان،  آوا رسولی و  آتنه فقیه نصیری در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

شهرام ابراهیمی کارگردان و تهیه کننده که فیلم «خانه ماهرخ» را آماده نمایش دارد، درگفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: «خانه ماهرخ» قرار نبود اولین فیلم بلند سینمایی من باشد. من برای کار دیگری پروانه ساخت گرفتم که بنا بود شهاب حسینی در آن به ایفای نقش بپردازد و با سفر او به امریکا این اتفاق رخ نداد.  بنابراین به طرح  «خانه ماهرخ» رسیدم که به واسطه چندین سال تجربه  حضور من در عرصه سینما اتفاق افتاد. من از سال 79 وارد سینما شدم و در زمینه‌های مختلف و دستیار کارگردانی فعالیت داشتم. در طول این سال‌ها فیلم‌های کوتاه و مستند و سریال‌ ساختم و سعی کردم تجربه‌های زیادی را در زمینه‌های مختلف به دست آورم. فضای سینما به واسطه تاثیرپذیری‌اش از اجتماع و اینکه از هر قشری درون خانواده سینما حضور دارند؛ بسیار شبیه به جامعه‌ای است که درون آن زندگی می‌کنیم. به همین خاطر سعی کردم قصه‌ای را تعریف کنم که در فضای سینما و در اتمسفر سینما شکل بگیرد. همانطور که در جامعه نگرش به زن و مسائل مختلف اجتماعی و حقوق اجتماعی افراد باید رعایت شود شاهد هستیم که این مسائل در یک شکل کوچک‌تر در سینما نیز خودش را نشان می‌دهد. برای همین تصمیم گرفتم برای اولین تجربه سینمایی‌ام قصه‌ای درباره خانواده سینما تعریف کنم که کمی فضای قضایی و حقوقی دارد و مشکلاتی را درون سینما مورد کند و کاو قرار می‌دهد.

او ادامه داد: حواشی و اتفاقات یکی دو سال اخیر در سینما، ساخت فیلم و مسائل اجتماعی باعث شکل‌گیری ایده این فیلم شد. ما در همه کارها و مشاغل تحت تاثیر مسائل اجتماعی بازخوردی داریم اما سینما حواشی بسیاری دارد که درباره خودش تاکنون فیلمی ساخته نشده است و خوشحالم که توانستم این کار را انجام دهم. فیلم در سه پارت و مبتنی بر فرم و اجراست. تلاشم این بود که این فیلم تازگی داشته باشد و همانند فیلم در فیلم‌های قبلی نباشد و به بخشی دیگر از پشت صحنه سینما نگاه کند. حتی سعی کردیم رفت و برگشت‌ها نیز متفاوت باشد.«خانه ماهرخ» یک فیلم تجربه گراست و به همان شیوه‌ و سبک و سیاق آثار کوتاهم پیش رفتم.

تهیه‌کننده «بچه گرگ‌های دره سیب» بیان کرد: فیلم در فیلم کار کردن، بسیار سخت است و بارها نیز به این شکل فیلم ساخته شده است. اما اینکه از چه زاویه‌ای وارد مسئله شوی مهم است. تلاش من این بود که خانواده‌ای که جمع شدیم از سینما تا این فیلم ساخته شود را به مثابه جامعه ببینم که هرکدام با شرایط سخت در حال تلاش هستند.

ابراهیمی همچنین درباره انتخاب بازیگران نیز گفت: بازیگران فیلم از بازیگرانی هستند که سبقه تئاتری دارند، برای انتخابشان استنادم به آثار تصویری آنها نبود، بکله به تئاترهایشان بود. با امیررضا دلاوری درتئاتر «اعتراف» هم بازی بودم و جنس کارش را می‌شناختم. با خانم فقیه نصیری نیز کار کرده بودم و چون تمام پتانسیل موجود بازیگری را داشت ضمن این که مدتی کم کار بود از او دعوت به کار کردم، که خوشبختانه پذیرفتند. ضمن این که به خاطر ذات قصه فیلم نمی‌توانستم از چهره‌های مطرح استفاده کنم و سعی کردم با استفاده از جوان‌های مستعد بازیگری درکنار چند بازیگر شناخته شده و با تجربه، فضای واقعی‌تری را ایجاد کنم.