گروه سینمایی هنرآنلاین: فهرست فیلم‌های حاضر در بخش‌هلی مختلف کن ۲۰۲۱ حوالی ظهر امروز به وقت سواحل جنوب فرانسه در یک نشست خبری اعلام شد. بر این اساس، «قهرمان» با بازی امیر حدیدی و محسن تنابنده در بخش مسابقه رسمی حضور دارد و در نخستین نمایش جهانی در کن هفتاد و چهارم روی پرده می‌رود.

فرهادی چهره محبوب جشنواره کن است و پیش از این هم با فیلم‌های خود در بخش مسابقه حضور داشته است. او پس از ساختن «همه می‌دانند» در اسپانیا، به سرزمین مادری خود ایران بازگشت و «قهرمان» را تابستان سال گذشته در اوج شیوع کرونا در شیراز با بازیگران و عوامل تولید ایرانی کلید زد. استودیو آمازون حق پخش فیلم را در آمریکا از آن خود کرده است.

شان پن، پل ورهوفن، میارهانسن لاو، آپیچاتپونگ ویراستاکول، ژاک اودیار، محمدصالح هارون، وس اندرسن، فرانسوا اوزون و نانی مورتی از جمله فیلمسازان نامدار حاضر در بخش مسابقه کن 2021 هستند.

اسپایک لی، فیلمساز آمریکایی رئیس هیات داوران بخش مسابقه کن امسال است و کریستین مونجیو، سینماگر نامدار رومانی ریاست بخش مسابقه هفته منتقدان را بر عهده دارد. جایزه نخل طلایی افتخاری هم به جودی فاستر اهدا می‌شود.