به گزارش هنرآنلاین، بخش رقابتی جلوه‌گاه شرق در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر شاهد رقابت ۲۲ فیلم بلند و کوتاه ایرانی و خارجی خواهد بود.

در فهرست فیلم‌های بلند این بخش، سه فیلم سینمایی «سیارک» به کارگردانی مهدی حسینی‌وند، «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی و «افسانه بناسان، غول چراغ جادو» به کارگردانی حبیب احمدزاده سینمای ایران را نمایندگی می‌کنند.

در کنار این سه فیلم، فیلم‌های «۲۰۰ متر» ساخته امین نایفه از اردن، «در کنار دریا» ساخته آکیو فوجی موتو از  ژاپن، «آنیما» ساخته چاو جینلینگ از چین، «من به آتش می‌زنم» ساخته لی‌تای گیوم از کره جنوبی، «در میان سایه‌ها» ساخته اردم تپه گز از ترکیه، «سگ‌ها دیشب نخوابیدند» ساخته رامین رسولی از افغانستان، «به زیر آسمان و زمین» ساخته روی عریضه از لبنان، «سلمی» ساخته یوسف البلوشی از عمان و «جاده‌ای به بهشت» ساخته باقیت موکول و دستان ژاپار اولو از قرقیزستان در بخش جلوه‌گاه شرق به رقابت می‌پردازند.

در فهرست فیلم‌های کوتاه راه‌یافته به بخش جلوه‌گاه شرق این دوره از جشنواره، دو فیلم «واداشته» به کارگردانی سیاوش گرجستانی و «من ایرانی‌ام» به کارگردانی علیرضا کاویان‌راد از ایران حضور دارند.

در بخش فیلم‌های کوتاه خارجی، «دهکده رهاشده» به کارگردانی مریم کاپانادزه از گرجستان،‌ «آنیا» ساخته لطیف لطیف‌سوی از آذربایجان، «گرازها» ساخته غلامرضا جعفری از افغانستان، «رفاه کودکان» ساخته هونگ یئون از کره جنوبی، «لعل» ساخته گوکالپ گونن از ترکیه، «شب‌های نانتونگ» ساخته لئوپولد دو ولف و اما کیان ژو از چین، «کوهستان سرخ» ساخته کمل حرب از لبنان و «بیت‌لحم ۲۰۰۱» ساخته ابراهیم هندل از فلسطین نیز به رقابت می‌پردازند.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.