گروه سینمایی هنرآنلاین: درست دو هفته دیگر به اعلام فهرست فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه رسمی و دیگر بخش‌های جنبی جشنواره کن ۲۰۲۱ مانده و در این مدت بازار گمانه‌زنی درباره آثاری که در کن امسال به نمایش درمی‌آیند داغ است. در این میان، «قهرمان» اصغر فرهادی فصل مشترک بسیاری از فهرست‌هایی است که کارشناسان معتقدند قطعا در بخش رسمی این دوره حضور دارند و برای ورود پرقدرت به فصل جوایز سینمایی ۲۰۲۲ آماده می‌شوند.

سایت معتبر ایندی‌وایر که خبرها و رویدادهای فیلم‌ها و سینمای مستقل را پوشش می‌دهد، فهرستی از ۴۰ فیلم منتشر و ابراز امیدواری کرده امسال در جشنواره کن ۲۰۲۱ دست‌کم برخی از آنها در بخش‌های رسمی و جنبی به نمایش درآیند. پس از آنکه جشنواره کن سال گذشته به شکل همیشگی برگزار نشد، حالا خیلی‌ها منتظرند این دوره کن با همان شکوه همیشگی از راه برسد و کام سیمادوستان را با تازه‌ترین آثار سینماگران بزرگ و محبوب شیرین کند.

فهرست فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه رسمی و دیگر بخش‌های جشنواره کن ۲۸ می اعلام و این رویداد مهم شش تا ۱۷ جولای برگزار می‌شود. از آنجا که قرار نیست همه فیلم‌های مهم دو سال اخیر جهان در کن رونمایی شوند، سینمادوستان می‌توانند در ماه‌های آینده در جشنواره‌های لوکارنو، کارلووی‌واری و ونیز به تماشای دیگرآثار برتر سینمای جهان بنشینند.

در فهرست ۴۰ فیلمی که منتقدان و نویسندگان ایندی‌وایر امیدوارند در کن ۲۰۲۱ رونمایی شوند، «قهرمان» اصغر فرهادی بر اساس ترتیب حروف الفبا در صدر است. استاد ایرانی با دو فیلم برنده اسکار خود «جدایی» و «فروشنده» توانایی خود را در داستانگویی به رخ کشید و نشان داد مهارتی ویژه در به تصویر کشیدن روابط خانوادگی شکست‌خورده و رازهای تاریک افشاشده دارد. او حالا با «قهرمان» بار دیگر به کن بازمی‌گردد و استودیو آمازون می‌خواهد فیلم را پاییز امسال در فصل جوایز سینمایی در آمریکا به نمایش بگذارد.

هنوز درباره داستان و پیرنگ «قهرمان» خبری به بیرون درز نکرده اما فرهادی پس از آنکه «همه می‌دانند» را با ته‌مایه‌های فرهنگ اسپانیایی ساخت، در فیلم تازه‌اش دوباره سراغ فرهنگ ایران رفته است. همه می‌دانند فرهادی در سرزمین مادری خود یک داستانگوی بی‌بدیل از بحران‌های اخلاقی و اجتماعی است و انتظار می‌رود در «قهرمان» هم با همان ظرافت‌های فیلم‌های تحسین‌شده خود یک ماجرای نفسگیر را روایت کرده باشد.

«بندتا» پل ورهوفن، «بلوند» اندرو دومینیک، «جعبه» لورنزو ویگاس، «گاو» آندریا آرنولد، «شوکوبار» لوکرسیا مارتل، «فریب» آرنو دپلشن، «آتش» کلر دنی، «بره» ولادیمیر یوهانسن، «خاطره» آپیچاتپونگ ویراستاکول، «پاریس، منطقه ۱۳» ژاک اودیار، «قدرت سگ» جین کمپیون، «تراژدی مکبث» جوئل کوئن، «سه طبقه» نانی موره‌تی و «مثلث غم» روبن استلوند دیگر فیلم‌های مهم دو سال اخیر هستند که شاید در کن امسال رونمایی شوند.