گروه سینمایی هنرآنلاین: شاید یکی از دلایل رسیدن رکورد کم‌بیننده‌ترین اسکار تاریخ تلویزیون به اسکار نود و سوم را بتوان پایان یافتن ناگهانی آن دانست. سنت آکادمی اسکار سال‌ها این بود که اسکار بهترین فیلم آخرین جایزه مراسم باشد اما امسال تهیه‌کنندگان مراسم تصمیم گرفتند اسکار بهترین فیلم را زودتر اهدا کنند و جای آن را به اسکار بهترین بازیگر مرد بدهند. هدف هم این بود که جایزه به ستاره «بلک باتم ما رینی» برسد و بیوه چادویک بوزمن فقید آخرین سخنران مراسم باشد.

اما برخلاف پیش‌بینی بسیاری از کارشناسان از جمله سه تهیه‌کننده مراسم امسال، اسکار بهترین بازیگر مرد به آنتونی هاپکینز برای بازی در «پدر» رسید و از آنجا که بازیگر ۸۳ ساله انگلیسی اصلا به آمریکا نیامده و در ولز مانده بود، مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۱ پس از حدود سه ساعت و نیم عملا بدون سخنرانی پایانی و خیلی ناگهانی به پایان رسید. به این ترتیب، تیر تهیه‌کننده‌ها هم به سنگ خورد و نتوانستند برنامه را با یک سخنرانی احساسی و حماسی به پایان برسانند.

سودربرگ که در حوزه ساختن فیلم یک کارگردان درجه‌یک است، اینجا نشان داد نتوانسته ذائقه رای‌دهنده‌های آکادمی اسکار را درست پیش‌بینی کند. چادویک بوزمن حدود شش ماه پیش از مراسم در ۴۳ سالگی به دلیل ابتلا به سرطان از دنیا رفته بود اما با بردن دو جایزه بسیار مهم گلدن گلوب و انجمن بازیگران بخت شماره یک برنده شدن در اسکار هم بود. سودربرگ در این باره گفت: «ما فکر می‌کردیم سخنرانی بازیگران بسیار دراماتیک‌تر از تهیه‌کننده‌هاست. به همین دلیل ترتیب جایزه‌ها را عوض کردیم.»

غیبت فیلم‌های پرستاره، حضور نداشتن بازیگران و چهره‌های سرشناس، کم بودن تعداد مهمانان و البته ترس از کرونا باعث شد آمار بینندگان تلویزیونی مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۱ با نزدیک به ۶۰ درصد کاهش نسبت به رقم ۲۳.۶ میلیونی سال گذشته به رقم عجیب ۹.۸۵ میلیون نفر برسد و کمترین رکورد تاریخ را برای پخش تلویزیونی اسکار رقم بزند.