گروه مد و لباس هنرآنلاین: وقتی یون یو-جونگ برای گرفتن اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن روی صحنه رفت، سخنانش را با ابراز شگفتی و شادمانی از دیدن برد پیت آغاز کرد؛ نکته‌ای که شاید خیلی‌ها هدف آن را درنیافته باشند. بازیگر سرشناس هالیوودی یکی از تهیه‌کنندگان «میناری» است و ستاره کهنه‌کار سینمای کره جنوبی برای اولین بار او را می‌دید. از این رو، خانم یون یو-جونگ ترجیح داد با یک شوخی نکته‌دار یخ مراسم اسکار ۲۰۲۱ را آب کند و لبخند بر لب مهمانان بیاورد.

ستاره فیلم تحسین‌شده «میناری» برخلاف کلویی ژائو چینی‌تبار که دو اسکار بسیار مهم برد و پوششی بسیار ساده داشت، با یک لباس سرمه‌ای شیک طراحی مرمر حلیم، یک دستبند جواهرنشان شوپارد، کیف چرم روژه ویویه و کفش بوتگا ونتا در مراسم حاضر شد اما بیش از آنکه با پوشش نسبتا اشرافی و البته پوشیده خود توجه‌ها را جلب کند، با حاضرجوابی و شوخی کردن و یکی دو دقیقه سخنان بامزه و پرمغز چهره اصلی بخش ابتدایی مراسم لقب گرفت.

یون یو-جونگ حالا در ۷۳ سالگی نخستین اسکار بازیگری تاریخ سینمای کره جنوبی را به ارمغان آورده و جایگاهی ویژه در این کشور آسیایی دارد. سال‌ها که بگذرد و اسکار نود و سوم هم به تاریخ بپیوندد، کسی یادش نمی‌ماند در شامگاه ۲۵ آوریل در یونین استیشن لس‌آنجلس کدام مهمان با لباس کدام برند حضور یافته بود اما شاید شیرین‌زبانی بازیگر کره‌ای مدت‌ها در یادها بماند و فیلم شوخی او با برد پیت همچنان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شود.

Minari1

مرمر حلیم که لباس مراسم اسکار را برای یک بازیگر برنده اسکار طراحی کرده، یک طراح سرشناس مصری است و لباس‌های او به ویژه بر تن بسیاری از خوانندگان جهان عرب خودنمایی می‌کند. بی‌تردید حالا که یون یو-جونگ با آن لباس شیک و جیب‌های بزرگ رویش جایزه اسکار را در دست گرفته و تصاویرش صدها میلیون بار دیده شده، نام طراح مصری از این پس بیش از گذشته سر زبان‌ها می‌افتد و ممکن است در مهم‌ترین مراسم سینمایی سال آینده نام مرمر حلیم و طرح‌هایش بیشتر به گوش و چشم بخورد.