گروه سینمایی هنرآنلاین: علی غفاری کارگردان سینما و تلویزیون که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با فیلم «تک تیرانداز» حضور یافت و عنوان بهترین فیلم از نگاه ملی را در جشنواره فیلم فجر از آن خود کرد، اثرش در ایام نوروز برای نخستین بار پیش از اکران در قاب تلویزیون در دو نوبت به نمایش درآمد. فیلمی که به زندگی شهید عبدالرسول زرین می‌پردازد. کامبیز دیرباز، امیررضا دلاوری، علیرضا کمالی، انوش معظمی، عبدالرضا نصاری، حسین پوریده، عبدالحلیم تقلبی، حسین شریفی و مالک محمدآبادی بازیگران این فیلم هستند.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت اکران پرده‌ای این فیلم توضیح داد: تا جایی که می‌دانم تهیه‌کننده و بنیاد روایت فتح در حال تلاش هستند تا با فراهم شدن شرایط، فیلم را  در هفته دفاع مقدس بر پرده سینماها اکران کنند. چرا که این فیلم برای نمایش بر پرده بزرگ سینما ساخته شده است و دیدن فیلم روی پرده لطف دیگری دارد. ضمن این که حسین ابوالصدق صدای بسیار خوبی برای این فیلم کار کرده و فیلم به لحاظ صدا، عظمت کار و کادر تعریف شده برای سینماست و قطعا آنهایی که فیلم را دوست داشتند از اکران آن در سینما نیز استقبال خواهند کرد.

این کارگردان در ادامه درباره نمایش فیلم برای نخستین بار در تلویزیون پیش از اکران و قصه همیشگی قاچاق فیلم گفت: توافق دوستان با تلویزیون دوبار پخش در ایام نوروز بود، با این شرط که هیچ نسخه دانلود و نمایشی در سایت‌ها و پلتفرم‌ها قرار نگیرد. حتی در تلوبیون نیز قابلیت دانلود وجود نداشت و در زمان پخش فیلم نیز، سیگنال‌ها از روی ماهواره قطع شد و نمایش بسیار محدود بود. بنابراین مخاطب خارجی نیز نداشت، تا جایی که اطلاع دارم یک نسخه بی کیفیت از این فیلم در یوتیوب قرار گرفته که در تلاش برای حذف آن هستیم و آنچه که از شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای در حال پخش است نیز نسخه‌های بی کیفیتی هستند.

غفاری همچنین درباره این حرکت تلویزیون و حمایتی که می‌تواند از آثار سینمایی داشته باشد نیز بیان کرد: قطعا حمایت تلویزیون از آثار سینمایی می‌تواند بسیار موثر باشد، بهرحال هر فیلمسازی دوست دارد کارش دیده شود و ایده آل ما نیز اکران در سالن سینما بود، اما با توجه به وضعیت پاندمی کرونا تصمیم بر این گرفته شد تا فیلم در تلویزیون برای نخستین بار نمایش داده شود و طبق آمار سازمان صداوسیما جزو پربیننده‌ترین اثار ایام نوروزی نیز قرار گرفت. تلویزیون با خرید اثار سینمایی می‌تواند به سینما کمک کند چرا که  با این رکودی که در تولید آثار سینمایی مواجه هستیم مشخص نیست وضعیت سینما به کدام سمت می‌رود ضمن این که ما کلی فیلم اکران نشده نیز در صف داریم که تلویزیون و پلتفرم‌های اکران آنلاین در این زمینه می‌توانند به کمک آمده و چرخ سینما را به گردش درآورند.

کارگردان سریال «بچه مهندس» درباره تازه‌ترین فعالیت خود نیز اظهار کرد: این روزها درحال پیش تولید یک سریال معمایی هستم که فکر می‌کنم کار منحصر به فردی است و اگر همه چیز خوب پیش برود تیرماه کار را کلید خواهیم زد.