گروه سینمایی هنرآنلاین: تصمیم تازه تهیه‌کنندگان مراسم اسکار و مدیران آکادمی روز دوشنبه در یک نشست مجازی با نامزدها، مدیران روابط عمومی استودیوها و نمایندگان چهره‌های سرشناس اعلام شد. استیون سودربرگ، یکی از کارگردانان و تهیه‌کنندگان مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۱ پیش‌تر از تصویربرداری این برنامه در قالب یک فیلم سینمایی خبر داده بود و از این رو، مهمانان آکادمی لازم نیست جلوی دوربین ماسک بزنند.

نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار روز ۲۵ آوریل در یونین استیشن لس‌آنجلس برگزار می‌شود و کسانی که در سالن حضور دارند، باید به محض قطع شدن پخش زنده مراسم (مثلا هنگام پخش آگهی‌های تبلیغاتی) از ماسک استفاده کنند. قرار است فقط ۱۷۰ نفر در یونین استیشن حضور داشته باشند و برای کاستن از احتمال انتقال ویروس کرونا، مهمانان باید به تناوب از سالن خارج شوند و دوباره بازگردند.

تمام مهمانانی که برای حضور در مراسم اهدای جوایز اسکار دعوت شده‌اند، تا پیش از ورود به سالن باید دست‌کم سه بار آزمایش کرونا داده و پاسخ منفی هر سه آزمایش را همراه داشته باشند. برای ورود به مراسم هم دمای بدن مهمانان اندازه‌گیری و به هر فرد یک بسته شامل مواد ضدعفونی‌کننده و چند ماسک داده می‌شود.

مراسم فرش قرمز امسال بسیار محدود خواهد بود و تنها سه عکاس و چند رسانه معدود از جمله سه رسانه آمریکایی و نمایندگان رسانه‌های خارجی از ژاپن، کانادا، بریتانیا، آلمان، فرانسه، برزیل، اسپانیا، مکزیک و استرالیا برای گفتگو با مهمانان، نامزدها و برندگان اسکار اجازه حضور دارند. فاصله میان خبرنگاران و مهمانان هم حدود دو متر باید باشد.