به گزارش هنرآنلاین،  همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان شبکه‌های مختلف صدا و سیما نیز ویژه برنامه‌های مختلفی برای ساعات سحر و افطار آماده کرده‌اند.

«ماه خدا» برنامه سحر شبکه یک

ویژه برنامه سحر شبکه یک با عنوان «ماه خدا» و با اجرای حسن سلطانی تدارک دیده شده است. امسال این برنامه با تفاوت بیشتری نسبت به سال گذشته روی آنتن می‌رود. «آفتاب شرقی» نیز در ماه مبارک رمضان زنده به روی آنتن خواهد رفت. همچنین اجرای برنامه افطار شبکه یک را حجت الاسلام برمایی بر عهده دارد که امسال متفاوت‌تر عمل می‌کند.

«آدم‌های خوب شهر» ویژه‌برنامه افطارهای شبکه دو

فصل جدید «آدم‌های خوب شهر» با اجرای سید کاظم احمدزاده از چهارشنبه 25 فروردین، افطارهای ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود. «آدم‌های خوب شهر»؛ ویژه‌برنامه افطار شبکه دو برای چهارمین سال متوالی است که تلاش می‌کند با روایت‌هایی متفاوت از زندگی افراد به ایجاد و گسترش حالِ خوب در جامعه بپردازد. این برنامه به شرح حال افرادی می‌پردازد که نگاهی متفاوت به زندگی داشته و کوشیده‌اند در مسیر زندگی دیگران نقشی مثبت و موثر ایفا کنند. در فصل جدید علاوه بر میزبانی و گفتگو با این افراد گزارش‌هایی مستند از  تاثیرگذاری این خیرین که از مسیر آموزش، اشتغالزایی، شرکت در امور خیر و ... می گذرد، پخش خواهد شد. همچنین میان‌برنامه‌هایی از مشاغل مختلف در لحظه افطار، پرداختن به انسان‌های خوبی که در حال حاضر در قید حیات نیستند به همراه روایت قصه آنها، معرفی آدم‌های خوب شهر از منظر بینندگان،  دعا و مناجات و ... از دیگر بخش‌های این برنامه است. ورزشکاران موفق، زنان بدسرپرست و بی‌سرپرستی که جزو کارآفرینان برتر هستند، نخبگان علمی با سرگذشت‌هایی خاص، کادر درمان و ... از جمله مهمانان این برنامه هستند. این برنامه کاریست از گروه خانواده با همراهی کمیته امداد امام خمینی (ره) و پویش ایران همدل به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر کریمی و اجرای سید کاظم احمدزاده که در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 19:20 روانه آنتن می‌شود.

برنامه «ماهِ ماه» ویژه افطار شبکه سلامت سیما

ویژه ‌برنامه «ماهِ ماه» با مشارکت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به ‌تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین پورفاضلی است که میزبان اهالی جامعه پزشکی و مدافعان سلامت کشور است. این برنامه قهرمانانی دارد از جنس مردم این سرزمین و در هر قصه روایتی از امید به زندگی و نگاه، توجه خدا و شروع دوباره را می‌توان دید که پزشکان و کادر بهداشت و درمان کشور، روایت گر این داستان‌ها هستند. ویژه برنامه «ماهِ ماه» با اجرای اسماعیل باستانی به روی آنتن می‌رود که وی پیش از این در ایام نوروز 99 برنامه رادیو ترانزیست از شبکه افق، اجرای رادیو هفت، راهنمای مسافران کهکشان از شبکه ۴ و همچنین اجرا در رادیو را در سابقه خود دارد. سردبیر این ویژه برنامه مهدی حاجی میرآقا و کارگردان هنری آن حسن نظری است که از روز چهارشنبه 25 فروردین ماه هر شب در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت 19 از شبکه سلامت سیما پخش می‌شود.

«الهیه» ویژه برنامه‌ سحر رادیو تهران

 «الهیه» عنوان ویژه برنامه رادیو تهران در سحر‌های ماه مبارک رمضان است. این برنامه در گروه اخلاق و زندگی شهری رادیو تهران تهیه می‌شود و رضا خضرایی آن را اجرا می‌کند. «الهیه» پرهیزکاران را بر اساس حکمت‌های نهج البلاغه، خطبه همام و نامه 31 امیرالمومنین به فرزندشان امام حسن (ع) بررسی و توصیف می‌کند.  گفتگو با آیات عظام و امامان جمعه همچون آیت‌الله امامی کاشانی، آیت‌الله موحدی کرمانی و... دیگر بخش‌های این برنامه است. گفتگو با جهادگران و نیکوکاران به ویژه در حوزه سلامت و پزشکان، پرستاران و بیماران درگیر با بیماری کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری از جمله بخش‌های این برنامه است. پخش ادعیه‌های ماه مبارک رمضان و همچنین تفسیر فرازهای دعای ابوحمزه ثمالی با حجت الاسلام علی سرلک از دیگر آیتم‌های برنامه است. «الهیه» (ویژه برنامه سحرهای ماه مبارک رمضان) از سه‌شنبه 24 فروردین ماه هر روز از ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد به مدت ۲ساعت و ۳۰ دقیقه به صورت زنده روی آنتن رادیو تهران می‌رود.

«وقت سحر» با صابر خراسانی

ویژه‌برنامه سحر شبکه افق با عنوان «وقت‌سحر» به تهیه‌کنندگی طه حکیمی و با اجرای صابر خراسانی و کارشناسی حجت‌الاسلام پناهیان از سحرگاه اول ماه مبارک رمضان به مدت ۳۰ شب روی آنتن شبکه افق خواهد رفت. این برنامه با موضوع مهدویت از سحرگاه چهارشنبه ۲۵ فروردین، اول ماه مبارک رمضان به مدت ۳۰ شب به روی آنتن شبکه افق خواهد رفت و شامل بخش‌های مختلف کارشناسی، مناجات‌خوانی، گزارش مردمی و… خواهد بود. در کنار کارشناس مذهبی برنامه، برنامه مهمانان دیگری نیز به فراخور موضوع خواهد داشت. همچنین پخش کلیپ‌ها، نماهنگ‌ها و مناجات‌خوانی ها به همراه پخش قسمت‌هایی از دعای سحر، دعای افتتاح و ابوحمزه با نوای مداحان کشور از دیگر بخش‌های این برنامه است. هر روز حضور چهره شاخص فرهنگی هنری کشور در برنامه به‌عنوان مهمان حضور دارند و برای اولین بار در برنامه‌های سحر ماه مبارک رمضان بخش نمایشنامه‌خوانی از برهه‌های مختلف تاریخ اجرا خواهد شد.