گروه سینمایی هنرآنلاین: «خانواده من و انفجار» روایت داستان زندگی زنی به نام نیکول توربی، همسرش و دخترشان است که ماه‌ها پس از انفجار چهارم اوت بندر بیروت همچنان برای کنار آمدن با پیامدهای فاجعه‌بار آن تلاش می‌کنند. کارشناسان حادثه بیروت را یکی از بزرگ‌ترین انفجارهای غیر اتمی تاریخ برآورده کردند.

قعبور ۴۲ ساله درباره روز حادثه چنین می‌گوید: «وقتی انفجار در بیروت رخ داد، من همراه بچه‌هایم در یک زمین بازی در برلین نشسته بودم و تصاویری را که می‌دیدم، باور نمی‌کردم. تنها کاری که می‌توانستم انجام بدهم، بازگشتن به لبنان بود. با اینکه از کودکی سرزمین مادری‌ام را ترک کرده‌ام اما آنجا را خیلی خوب می‌شناسم. من در فروشگاه‌هایش گشته و فاصله میان خانه مادربزرگ و خانه خودمان را بارها پیاده رفته بودم.»

این فیلمساز که «مادربزرگ، هزار بار» را بر اساس خاطره‌های خود از مادربزرگش ساخته، به لبنان و بیروت بازگشت تا پشت دوربین برای عروس خاورمیانه سوگواری کند و بگرید. قعبور دوستانش را فراخواند و تصاویری مستند از بیروت ویران گرفت تا واقعیت را برای آیندگان ثبت کند و در عین حال به دنیا نشان دهد آنجا چه خبر است.

در یکی از روزهایی که گروه در حال ساختن یک گزارش خبری برای پخش از تلویزیون بود، پزشکان و پرستاران یکی از بیمارستان‌های بیروت زنی را به آنها معرفی کردند که از شوهر مجروحش پس از انفجار مراقبت می‌کرد. اوضاع مرد به گونه‌ای بود که فیلمبردار گروه حتی نمی‌توانست به او نگاه کند. انفجار در ۴۰۰ متری خانه توربی رخ داده و در خانه را به سر مرد کوبیده بود.

فیلم ۱۳ دقیقه‌ای «خانواده من و انفجار» به شکلی مستند و واقعگرا تصویری از انفجار بیروت ارائه می‌دهد و قعبور می‌کوشد آن را تا پیش از سالگرد فاجعه برای نمایش در گوشه و کنار دنیا آماده کند.