گروه سینمایی هنرآنلاین: پرفروش‌ترین فیلم اکران نوروز ۱۴۰۰ پس از شش روز نمایش «خورشید» مجید مجیدی است که حدود ۵۸ میلیون تومان فروخته و ۲۲۴۰ تماشاگر داشته است. «هفته‌ای یک‌بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی هم به لطف داستان طنز و حضور بازیگران محبوب و سرشناس ۲۱۲۷ نفر را در شرایط کرونا به سالن‌های تاریک کشانده و ۵۳ میلیون تومان درآمد داشته است.

«تکخال» مجید مافی با ۱۴۳۳ تماشاگر و ۳۳ میلیون تومان فروش و «خون شد» مسعود کیمیایی با ۸۸۸ تماشاگر و ۲۱ میلیون تومان فروش هم در رده‌های بعد قرار دارند. «لاله» به کارگردانی اسی نیک‌نژاد که پس از سال‌ها سرانجام رنگ پرده را دید، فقط ۱۶۲ تماشاگر داشته و حدود چهار میلیون تومان فروخته است. مجموع درآمد این پنج فیلم اکران نوروز ۱۶۹ میلیون تومان است.

شاید برای داوری منصفانه‌تر درباره عملکرد پنج فیلم اکران نوروز باید بیشتر منتظر بمانیم؛ زمانی که کمی از حال و هوای روزهای اول سال بگذرد و مردم برای پر کردن اوقات فراغت خود سینما رفتن را هم یکی از گزینه‌ها در نظر بگیرند. در این شش روز حدود ۶۸۵۰ نفر به سینما رفته‌اند.

این آمار و ارقام فروش و تماشاگر بر اساس داده‌های سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) تا پایان دومین روز فروردین گردآوردی شده است. ضمن اینکه «هفته‌ای یک بار آدم باش» با ۱۰۶ سالن و «لاله» با ۴۰ سالن بیشترین و کمترین تعداد سینما را در اختیار دارند.