گروه سینمایی هنرآنلاین: فهرست نامزدهای هفتاد و سومین دوره مراسم اهدای جوایز انجمن کارگردانان آمریکا منتشر و مشخص شد ژائو برای بردن جایزه امسال این انجمن باید با یک فیلمساز زن و سه فیلمساز مرد رقابت کند. جوایز DGA بهترین معیار برای پیروزی احتمالی در مراسم اسکار است و برنده این جایزه می‌تواند به درخشیدن در جوایز آکادمی هم بسیار امیدوار باشد.

لی ایساک چونگ برای «میناری»، امرالد فنل برای «زن جوان نویددهنده»، دیوید فینچر برای «منک»، آرون سورکین برای «دادگاه شیکاگو هفت» و کلویی ژائو برای «سرزمین آواره‌ها» نامزدهای جوایز انجمن کارگردانان آمریکا هستند. فنل و ژائو نهمین و دهمین فیلمساز زن به شمار می‌روند که برای بردن این جایزه معتبر نامزد شده‌اند. ضمن اینکه ژائو نخستین کارگردان زن رنگین‌پوست در تاریخ نامزدهای DGA است.

پیش‌تر فیلمسازانی چون کاترین بیگلو (دو بار)، باربرا استرایسند، سوفیا کوپولا، جین کمپین و لینا ورتمولر نامزد دریافت این جایزه از انجمن کارگردانان آمریکا بوده‌اند. در فاصله یک روز مانده تا پایان رای‌گیری اسکار، باید دید اعلام فهرست این نامزدها چقدر روی نظر رای‌دهنده‌ها تاثیر می‌گذارد. هر چند شاید از همین حالا هم بتوان برنده امسال را حدس زد.

سال گذشته سم مندس با درام جنگی «1917» جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را برد اما در مراسم اهدای جوایز اسکار رقابت را در دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردان به «انگل» و بونگ جون-هو باخت. مراسم امسال DGA روز شنبه دهم آوریل برگزار می‌شود.