سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم کوتاه «بعدی» به نویسندگی و کارگردانی سعید صادقی سرارودی، در لوکیشن جذاب یک عکاسخانه می‌گذرد و عکاسی که با خشونت مشتریان اجباری خود را تبدیل به قابی از زخم‌های بیرونی می‌کند که برگرفته از زخم‌های درونی خودش است. فیلمی که با نماد و نشانه سر و کار دارد و با ظرافت مفاهیم زیرلایه را در قاب تصویر به نمایش می‌گذارد.

طبعا تعابیر فرامتنی عکاس، لوکیشن بسته عکاسخانه و مشتر یان ناگزیر که تن به خشونت اجباری داده و در نهایت تبدیل به قابی زخم خورده می‌شوند، حد و مرزی ندارند ولی جذابیت فیلم تنها در این کشف فرامتنی نیست. بلکه شناخت دقیق و درست از تاثیری است که فیلمساز می‌خواسته بر مخاطب خود بگذارد تا با هر کمیت و کیفیتی از زخم‌های درونی با آن همراهی کند؛ خواه فاعل خواه مفعول.

فیلم با میزانسن‌های حساب شده، قاب‌های ایستا و عکس گون، صدای خارج از قاب و ... تصویری در ذهن مخاطب می‌سازد که بسط یافته از زنجیره خشونت پذیری و خشونت طلبی و ادامه این دور تسلسل است. قابی که انتظار همگان را می‌کشد؛ حتی خشونت‌گر و خشونت‌گران.»

فیلم کوتاه «بعدی» ساخته سعید صادقی سرارودی درحال حاضر در بسته فیلم کوتاه «108 دقیقه از یک قرن» روی پرده سینماهای هنروتجربه در حال اکران است.